Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

druppelaar erop en na 1 week doet afstandbediening niet

14 dec 2013 13:33

Ik merk laatste maanden dat na 1 week de deuren niet met de afstandbediening open gaan. De druppelaar zit erop en doet het gewoon (zie lampje branden als ik het erop zet nadat ik gereden heb). Na verloop van tijd (een dag of zo?) zie ik het lampje van de druppelaar niet meer branden (ik kijk overigens niet vaak).
Als ik de deuren met de hand heb ontgrendeld, doet de rest ogenschijnlijk normaal en start de P gewoon. Wie kan dit verklaren.

Re: druppelaar erop en na 1 week doet afstandbediening niet

14 dec 2013 13:48

Een druppellader met slechts 1 lampje?
Koop een Ctek en probeer het dan nog eens :thumleft:

Afbeelding

14 dec 2013 13:52

Het klopt dat de AB het niet meer doet. Na 5 dagen komt tie in een slaapstand terecht en werkt de AB niet meer. Dat heeft niets met een druppellader te maken. Na 3 weken stilstand is het handig om een druppellader te gebruiken.

14 dec 2013 14:18

Hij gaat inderdaad in slaapstand. Lader met 1 lampje kan gewoon de originele Porsche lader zijn, die lijkt mij prima.

Afbeelding

Porsche verkoopt ook een gerebatchte Ctek trouwens:
Afbeelding

14 dec 2013 15:23

Dank voor jullie info! Nuttig!
Ik gebruik idd de gewone originele porsche lader. Wat wel gek is, is dat ik vroeger geen last had van die slaapstand na 5 dagen. Misschien dat ik de P ongemerkt in deze herfst/winter vaker langer dan 5 dagen laat staan.

15 dec 2013 10:10

Druppellader om 5 dagen te overbruggen?

15 dec 2013 11:30

Druppel-lader aansluiten na rijden is altijd beter voor de akku, voor langere tijd maar ook voor 1 of 2 dagen.
De levensduur van een akku hangt af van de hoeveelheid ontladings-ladings cycli.

15 dec 2013 15:17

Ik heb de indruk dat dat niet zo is. Had nooit problemen met accus in autos die veel gebruikt werden en des te meer met die in autos waarmee sporadisch gereden werd. :scratch:

15 dec 2013 15:41

Met accu's heb je veelal geluk...5 jaar meegaan en soms heb je pech met allerlei vage klachten. Vaak is de remedie een nieuwe aanschaffen, zeker met moderne auto's die bomvol met electronica zijn uitgerust.

16 dec 2013 18:21

Wie kan dit verklaren

Handboek lezen.
Plaats een reactie