Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
03 jan 2014 21:15
Hallo techneuten!
Mijn porsche staat in de winterstalling. Ik heb echter geen stroom in mijn garage om een druppellader aan te sluiten en heb nu op internet gelezen dat het op niveau houden van de accu ook gaat met een zonnepaneel die aangesloten wordt op de sigaretten aansteker ! Iemand ervaring hiermee ?
03 jan 2014 23:00
En? Werkt die naar behoren?
Ik heb er geen (goede) ervaringen mee .... en heb er wss nog wel 1tje in het stof liggen - ergens op de zolder van de garage ..
03 jan 2014 23:10
Ik had er eentje in de 300tdt gehangen en direct op de plus van de binnen verlichting aangesloten,de wagen stond soms weken stil en starte altijd, sinds kort een iets grotere in de BMW gehangen daar rijden we regelmatig mee. Ik denk wel dat het werkt, niet om volledig op te laden maar om op peil te houden,
05 jan 2014 0:35
Of de accu loskoppelen en mee naar huis nemen en om de 6 weken even aan de lader hangen
28 jan 2014 22:23
MR.GUZZI. schreef:Of de accu loskoppelen en mee naar huis nemen en om de 6 weken even aan de lader hangen
Geen clever antwoord, als je accu eruit haalt bij de 981 kan je daarna naar porsche voor een totale reset van de electronica , dus echt niet doen !
28 jan 2014 22:52
Ik gebruik sinds half oktober een zonnepaneeldruppellader voor de accu (van de boot). Ik heb deze gekocht bij
http://www.omvormer-omvormers.nl/conten ... LADER.htmlTot nu toe wordt de accu prima geladen. Elke 2 weken check ik de spanning even en die is inmiddels van 12,8 naar 13,4V gegaan. Misschien komt het omdat het nog niet koud geweest (maar ja, de zon heeft ook niet veel geschenen de laatste tijd).
Succes met je beslissing.
28 jan 2014 23:15
die is daar heel wat prijziger.
het koffermodel kunnen we ook bestellen,
12 apr 2014 13:02
Ik heb een druppellader op zonne energie laten maken bij accushop in Utrecht. Hebben ook online winkel. Super behulpzaam. Kosten waren € 135,-.
09 sep 2015 22:14
Aangezien ik geen elektriciteit heb in mijn garagebox overweeg ik ook om een druppellader op zonne energie aan te schaffen. Wie heeft er positieve ervaringen mee? Zo ja welk type/ merk?
10 sep 2015 7:54
Is dit je eerste omvormer op zonne energie? Wat heeft jou doen te besluiten om voor deze te kiezen?
10 sep 2015 7:57
Kwam een paar x op het forum voorbij. En voldeed aan de wensen. Daarnaast doet deze het prima onder tl verlichting.