Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

hulp gevraagd bij stoelverwarming relais: 996 - Boxster

05 jan 2014 22:53

]goeden dag

ik wil eerst even kwijt dat ik hier nieuw ben en zelf niet in het bezit van een Porsche ben.
maar wel de eigenaar van een paar nette Porsche stoelen uit een 996 of een boxster.
de stoelen zijn elektrisch verstelbaar dat heet alleen de rugleuning,de hoogte verstelling is mechanisch met een hendel aan de zijkant.en stoelverwarming en daar heb ik een vraag over.
onder de stoel zit een verwarmings relais dit relais is 6 polig
de kabel kleuren zijn volgens het 996 schema:
pin2 geel/wit
pin3 rood/wit
pin4 geel/zwart
pin5 rood/paars
pin7 geel/rood
pin9 2x bruin
dit is wat ik aflees op de onderkant van het relais.
ik heb het relais aangesloten zoals in het schema van de 996 wordt aangegeven,maar mijn stoelverwarming die werkt niet.de verwarming elementen die heb ik doorgemeten en zijn goed.
verder heb ik universele stoelverwarming schakelaars gekocht hi/off/low met een ingebouwd lampje.
is er iemand die weet hoeveel volt er op iedere pin zou moeten zitten als je aansluit volgens het schema
zo kan ik zeker er van zijn dat mijn relais goed of slecht zijn

Re: hulp gevraagd bij stoelverwarming relais

05 jan 2014 23:31

de meeste originele stoelverwarmingen worden vaak aangestuurd met een dutycycle en dan werken ze niet op gewoon 12V

hoe dit bij porsche zit weet ik niet precies.

Re: hulp gevraagd bij stoelverwarming relais

06 jan 2014 8:13

volgens de diverse forums en de schema's is dit bij Porsche een elektronisch relais onder de stoel
ik heb het opengemaakt er zit een print in met chip en een volt chip voor meer of minder volt door te geven.

Re: hulp gevraagd bij stoelverwarming relais: 996 - Boxster

12 jan 2014 13:49

niemand van de techneuten die hierbij kan helpen?
of iemand die dit voor mij wilt doormeten bij zijn eigen 996 of bosxter
Plaats een reactie