Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Airbag lampje + overige lampjes in klok 964 - '90

24 apr 2005 9:21

:D Hallo
Ik heb nu 2 jaar een 964 C2 Targa (1990). De laatste tijd heb ik vaker volgend probleem(pje):
Bij op contact zetten vindt het systeem niet altijd meteen het airbag lampje (althans dat denk ik). Deze fout wordt dan onthouden. Hierdoor blijven dan mijn airbag + gordel lampje branden. Ik moet e.e.a. dan laten “ resetten” en dan is het weer goed. Vervelende is dat het de laatste tijd steeds vaker voorkomt. En dan blijf je “resetten”.
Is dit probleem bij meerdere P-rijdens bekend en/of kent iemand de oplossing (corrosie op contactjes of zoiets en waar?) Hartelijk dank alvast voor iedere inbreng. :D
Laatst bijgewerkt door Jbeekie op 09 mei 2005 20:41, in totaal 1 keer bewerkt.

24 apr 2005 10:31

Modeljaar 1991 waarschijnlijk.
Optioneel te krijgen......

25 apr 2005 18:47

Het kan ook zijn dat je gordel spanner kapot is.
Dan krijg je de zelfde storing.
En aangezien je je gordel altijd gebruikt is het heel goed mogelijk.

Even naar je specialist die kan het voor je bekijken.
En zowel oplossen.

Vinny

26 apr 2005 21:01

:D Bedankt voor de reacties. Complimenten voor het forum, trouwens.
Informatief en veel humor. Echt zeeeer Leuk om te lezen!! :o
Het is echt een 964 uit mei '90 met airbags (en dus lampje). Het is een usa-uitv.. Misschien dat een usa-uitv. dit al wel had of toch een optie.
Ik laat het resetten bij een P.. specialist (computer bij passagier kant, recht onder in stekker). Daarna is het goed. En dat is juist het gekke. Dan kan het een paar weken of maanden goed gaan en dan ineens is het probleem er weer. Bij op contact zetten branden de lampjes in de klok dan niet (auto heeft vaak lang stil gestaan, accu niet leeg wegens druppelaar), en na een tijdje rijden gaan ze wel branden en blijven ze branden.
Overigens branden (bij op contact) echt alle lampjes in de klok dan niet, ook niet van spanning en spoiler. Bij even rijden lijkt e.e.a. dan weer tot leven te komen en dan gaan deze lampje bij opnieuw starten wel branden zoals het hoort (en uit bij moter draaien / rijden). Airbag en gordel blijven dan wel branden, wat dan juist het probleem is. Ik dacht iets in stekkercontactjes omdat het probleem niet consequent is. He he een heel verhaal. Mocht iemand nog een mogelijke tip hebben, dan alvast dank hiervoor. Met vriendelijke race groet......

28 apr 2005 17:44

Ik heb bij mijn 993 sinds kort ook een klein probleem met het airbaglampje.
Deze gaat bij contact aanzetten gewoon aan, gelijk met alle overige lampjes, maar gaat na enkele minuten pas weer uit.
Bij contact uit en weer aan gewoon weer van voren af aan.

Iemand een idee :?:

28 apr 2005 18:29

Vanaf 30 april 1990 dubbele airbag voor in de US verplicht. Vandaar de breuk in de M-series - USA vanaf mei 1990, ROW (rest of world) vanaf 1 augustus tot en met 31 oktober 1990 en ROW vanaf 1 november (nog meer wijzigingen)

28 apr 2005 20:06

:? ..... Los contact van een airbagsensor komt vaker voor bij een 964 en is redelijk goedkoop/eenvoudig op te (laten) lossen. Verband met storing van alle andere waarschuwingslampjes in de klok zie ik in dat geval echter niet. :|

02 mei 2005 22:00

Mijn "Amerikaan" is van 9 mei 1990 (meen ik). Een van de eerste dus met standaard airbag. Leuk om te weten :D .
Het airbag lampje heeft natuurlijk niets met het spoiler lampje te maken. Echter ze valen wel eens weg wanneer de auto lang heeft stil gestaan en dan op contact wordt gezet. Wat betreft het airbaglampje begreep ik dat wanneer de computer deze niet vindt (bij op contact), dat dit dan wordt "geregistreerd" en dan blijft hij een foutmelding geven in de vorm van een brandend airbag lampje (klopt dit?) + gordellampje. Alleen resetten lost dan het probleem op. Daarna is het goed tot dat de auto weer lang stil staat en e.e.a. zich herhaalt. (oplossing is dus veel rijden!!??)
Omdat het probleem niet consequent is, is volgens mij de apparatuur wel goed. Stekker verbindingen lijkt niet jovel.
Do993tapperware: waar zit precies die central informator. Dan zal ik de stekkers controleren.
Kan je ook resetten zonder computer en naar een specialist te moeten (accu los + nog iets..?..).

03 mei 2005 10:46

Deze fout heb ik ook gehad bij mijn 964. Het probleem zat in de kontakten van de sensoren die op de balken zitten in de kofferruimte. Ik heb deze zuiver gemaakt en toen het probleem niet meer gehad. Helaas moet de dealer/specialist de fout resetten, omdat het met accu losnemen niet lukt.
Succes met zoeken, omdat de fout mogelijk maanden wegblijft.

07 mei 2005 8:55

Ik heb de central informator er even uitgehaald :D . Stekkers zagen er goed uit. Geen corrosie en ze zitten zelfs vast met een klemmetje. De lampjes in de klok branden bij op contact zetten, behalve die van de spoiler. Deze komt vaak terug als ik een stukje heb gereden (stekkertje in klokje zelf?). Ik zal ook nog even de sensors op de balken in de kofferbak voor controleren. --> EHV: is hier makkelijk bij te komen of moet de bumper eraf. Hierna zal ik e.e.a. weer laten resetten en dan zien we wel weer.
Bedankt en groet, Jbeekie. :P

Airbag lampje + overige lampjes in dashboard klok 964 - '90

09 mei 2005 20:40

Ja ik heb ze gevonden. Ziet er goed uit. Kan ze moeilijk schoon/zuiver maken omdat ze met speciale schoeven vast zitten.
Ik heb nog iets anders geprobeerd: Ik heb de klok er even uitgehaald en ook daar de contactjes van de stekkertjes schoon gemaakt. En je raad het nooit, alle lampjes branden weer consequent (incl. spoiler).
Ik zal e.e.a. laten resetten en hopelijk blijft het dan goed.
Wat betreft het gordellampje, wanneer brand deze eigenlijk, altijd wanneer je je gordel niet om hebt? Of alleen in het begin bij op contact zetten om je te waarschuwen (Dit meen ik in het instructie boekje gelezen te hebben)
Nogmaals dank voor alle reacties :P :P :P

09 mei 2005 23:27

Als je je contact aanzet en je gordel niet aan hebt. En dan net zo lang tot je ofwel je gordel omdoet ofwel je contact weer af zet.
Gaat dus niet tijdens het rijden uit.

10 mei 2005 9:48

Zo staat het ook in mijn instructieboekje :!: maar ervaring heb ik er niet mee. :^:

10 mei 2005 21:28

Dit staat er in mijn instructieboekje op 2 verschillende plaatsen. In Engels daar het een USA uitv. is:

Blz. 16: Safety belt warning system
An audio-visual warning system is interconnected with the driver's safety belt.

Everytime the ignition (contact) is turned on, the seat belts warning light will come on for about 6 seconds as a reminder to buckle up (gordel om). If the driver does not fasten the safety belt, the buzzer will continue for the duration of this six second period. The buzzer will go off as soon as the driver has buckled up.
-----------------------------------------------------------------------------------
Blz. 45: Seat belt warning light
This warning light stays on until the the tongue of the driver's side seat belt has been inserted into the buckle.

Foto's uit het boekje zijn beschikbaar maar ik wist even niet hoe ze hier te plaatsen.
Wie het weet mag het zeggen....

10 mei 2005 22:43

Jbeekie schreef:Blz. 45: Seat belt warning light
This warning light stays on until the the tongue of the driver's side seat belt has been inserted into the buckle.


Dat is precies zoals de mijne werkt. Zoemer reageert niet op gordel (gelukkig!). En het is gelukkig ook niet zo'n irri knipperend zoeklicht als in een Volvo...

Jbeekie schreef:Foto's uit het boekje zijn beschikbaar maar ik wist even niet hoe ze hier te plaatsen.
Wie het weet mag het zeggen....


Ik weet het :wink: even klikken op de oranje lettertjes... :salut: :idea:

11 mei 2005 9:46

EriC4C schreef:Zo staat het ook in mijn instructieboekje :!: maar ervaring heb ik er niet mee. :^:

"Het veiligheidsgordelcontrolelampje brandt zo lang, tot de slotgesp van de bestuurdersgordel in het gordelslot is gestoken." :salut:
Plaats een reactie