Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
19 jan 2014 23:11
tijdje niets meer gepost en te lang de porker niet van stal gehaald. gevolg: accu weer leeg! zoek een goede druppellader voor mijn 3.2.. schijnt helaas niet te werken via sigarettenaansteker. heeft iemand goede tips of ervaringen met bepaald type/merk druppellader? dank voor tips!
19 jan 2014 23:13
Is al veel over geschreven hier. De zoekfunctie levert voldoende leesvoer voor je op.
19 jan 2014 23:24
bij 3.2 is aansteker inderdaad geschakeld via contact; had 2e aansluiting onder dashboard gemaakt
alternatief is direct op de accu, snoer met klemmen.
19 jan 2014 23:46
Op MP een optimate scoren voor een paar tientjes. Er zit als hij compleet ook een snoer met klemmen om op je accu polen te kunnen aansluiten.
20 jan 2014 5:49
Ik heb er een stroomonderbreker op gezet ipv een oplader. Werkt goed en altijd stroom.
20 jan 2014 7:19
stroomonderbreker is prima optie. moet je alleen je klokje telkens gelijk zetten. kan ook een ctek scoren en dan zo'n stekkertje (zie plaatje) op je accupool monteren.
verlengsnoer met ctek in je vooronder gooien, stekkertje aansluiten en laden maar. hang wel iets aan je stuur om je te reminden dat de druppellader erop hangt
20 jan 2014 12:04
Citek is een goede keus, heb deze zelf bij mijn 3.2 rechtsreeks op de accu aangesloten en het werkt perfect.
Startte gisteren direkt, na ruim 2 maanden stil te hebben gestaan, en heb meteen maar een lekker stukje gereden.
20 jan 2014 12:07
Ik geruik een optimate van 5 tientjes, die niet allen de accu laadt, maar ook condioneert (belast) en signaleert of de accu gezond is.
20 jan 2014 12:40
ik rij al;tijd met m'n auto om de accu op te laden.
20 jan 2014 13:40
bronto schreef:tijdje niets meer gepost en te lang de porker niet van stal gehaald. gevolg: accu weer leeg! zoek een goede druppellader voor mijn 3.2.. schijnt helaas niet te werken via sigarettenaansteker. heeft iemand goede tips of ervaringen met bepaald type/merk druppellader? dank voor tips!
Ik heb voor jou nog een Optimate 6 te koop. Heb een andere druppellader gekocht die ik voor zowel mijn motorfiets als mijn Porsche kan gebruiken. De Optimate 6 is te zwaar voor mijn motor daarom heb ik hem over.
De 6 heeft 2 aansluitingen in de doos zitten, eentje met klemmen voor de accu en 1 die je continu aan je accu kunt monteren. Prijs 60 euro ( nieuwprijs 100 euro)
20 jan 2014 23:36
onderbreker is geen definitieve oplossing, want na maand of 3 toch opladen door zelfontlading accu.