Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
25 apr 2005 12:46
Het regent hier in Zwitserland. Dan weten jullie dat.
Wat nou het geval is: als ik met mijn P. door de regen heb gereden, en daarna weer netjes in de garage zet (dus uit de regen), dan valt mij op dat de zijruiten nog wel tot 2-3 dagen nat blijven als ik ze neer, en weer opgedraaid heb. Maw (leg het geloof ik een beetje ingewikkeld uit), de auto is droog, en als ik dan de zijruiten neerdraai en weer omhoog laat komen dan zijn ze weer nat.
Je zou zeggen dat de raamrubbers niet meer goed zijn, maar daar is van de buitenkant althans niets van te zien, ze lijken mooi aan te sluiten en zijn niet gebarsten of hard.
Het lijkt me niet goed, want ik heb dan het idee dat er vocht in de deuren achterblijft en dat dat op termijn tot roest zal leiden. Wat ik nu maar doe, is de ramen in de garage open laten zodat e.e.a. een beetje kan drogen, maar echt snel gaat dat dus niet kennelijk.
Iemand anders dit probleem? Moet ik de raamrubbers maar vervangen of "hoort" het zo?
25 apr 2005 13:07
Afwatergaten onderin de deuren schoonmaken
25 apr 2005 13:09
Heb ik met mijn 964 ook last van. Nou ja..last, volgens mij komt dit vaker voor. Als je de auto wast met een hogedruk reiniger is de kans dat er water langs de rubbers loopt ook aanwezig. Ben er niet zeker van of dit kwaad kan. Wellicht dat het puur de rubbers zijn die heel lang water vasthouden.
25 apr 2005 13:58
Fred schreef:de auto is droog, en als ik dan de zijruiten neerdraai en weer omhoog laat komen dan zijn ze weer nat.
Idem bij mijn 964 na regen of wasbeurt.
25 apr 2005 14:46
EriC4C schreef:Fred schreef:de auto is droog, en als ik dan de zijruiten neerdraai en weer omhoog laat komen dan zijn ze weer nat.
Idem bij mijn 964 na regen of wasbeurt.
Ook nog drie dagen nadien? Bij mijn "normale" auto's duurt dat maar een paar uur.
25 apr 2005 15:01
Fred schreef:EriC4C schreef:Fred schreef:de auto is droog, en als ik dan de zijruiten neerdraai en weer omhoog laat komen dan zijn ze weer nat.
Idem bij mijn 964 na regen of wasbeurt.
Ook nog drie dagen nadien? Bij mijn "normale" auto's duurt dat maar een paar uur.
Je beschrijft het zelf al.....een 911 is géén normale auto.
25 apr 2005 15:18
Ivo964C2 schreef:Heb ik met mijn 964 ook last van. Nou ja..last, volgens mij komt dit vaker voor. Als je de auto wast met een hogedruk reiniger is de kans dat er water langs de rubbers loopt ook aanwezig. Ben er niet zeker van of dit kwaad kan. Wellicht dat het puur de rubbers zijn die heel lang water vasthouden.
Daar HAD ik bij mijn 964 óók last van. Lijkt me een 964-specifiek probleem en dit ligt niet zo zeer aan jouw exemplaar.
25 apr 2005 15:26
Fred schreef:Ook nog drie dagen nadien? Bij mijn "normale" auto's duurt dat maar een paar uur.
Drie dagen weet ik niet, maar iig. langer dan na een paar uur (de volgende dag).
25 apr 2005 19:52
EriC4C schreef:Fred schreef:de auto is droog, en als ik dan de zijruiten neerdraai en weer omhoog laat komen dan zijn ze weer nat.
Idem bij mijn 964 na regen of wasbeurt.
Bestaat een kordaat middel tegen : ermee uit de regen blijven en wassen met droog water
25 apr 2005 21:01
Weinig wassen OK
, maar ermee uit de regen blijven
25 apr 2005 21:23
Mijn bescheiden mening....
De "raamsnor" is poreus en neemt vocht op, wellicht wordt dit meer naarmate de leeftijd ervan toeneemt, bij het openen en weer sluiten van het raam staat hij een deel van het vocht weer af, lijkt meer dan dat het is.
Wanneer de ontwateringsopeningen (3xwoordwaarde
) onder in het portier verstopt zouden zijn, lijkt het mij niet mogelijk dat het raam daar alsnog nat van wordt. Tenzij er een FLINKE laag water in staat maar dan komt het waarschijnlijk onderhand door je speakers naar buiten toe
25 apr 2005 22:20
EriC4C schreef:Weinig wassen OK
, maar ermee uit de regen blijven
een goed baasje zorgt daarvoor
25 apr 2005 22:55
Misschien dat je er iets aan hebt:
Ik heb een 3.2, die had hetzelfde probleem. Bleek langs de rubbers van het achterraam door capillaire werking water naar binnen te komen. Die liep onder de isolatie door en kwam uiteindelijk uit bij het voeteneind achter de bestuurderstoel. Resultaat: altijd beslagen ramen en een natte vloer. Nu achterraam opnieuw erin laten zetten, vochtvreter erin en een maand later is ie nooit meer beslagen, ook niet in de regen. (droog de matten overigens niet op de verwarming, het stinkt echt een uur in de wind!!)
Ik hoop dat je er iets aan hebt, het schijnt vaker voor te komen bij 911's
25 apr 2005 22:57
mischien moet je eens je bekleding van de deuren verwijderen en direct kijken waar alles het natste is ?? Kan de binnenkant van je deur eens goed drogen (luchten) wellicht dat je er op tijd bij bent want dit zou best eens flink kunnen gaan roesten. De rubbers van je ramen vervangen lijkt me dan zowiezo geen overbodige luxe. Let ook eens op of je vaak je ramen open doet tijdens regen, bij mijn vrij nieuwe BMW had ik van de winter spontaan last van vastgevroren ramen en ik wijt dit aan het feit dat ik smorgens vaak de ramen naar beneden laat zakken om ze schoon te maken. (slechte gewoonte, ik weet het)
25 apr 2005 23:14
ome piet schreef:Afwatergaten onderin de deuren schoonmaken
AFWATERING
26 apr 2005 8:36
HenkC2C schreef:De "raamsnor"
IDD de "raamsnor" vervangen .... zie je niks van maar is 9 van de 10 keer verrot bij zo'n leeftijd
Ik geloof dat De Techniker ze op voorraad heeft...
Verder net als met een woning
Ventileren !
Denk ook eens aan je vloermatten - die zijn bij dat hollandse weer ook vaak vochtig .... dus even eruit en drogen ... als het zonnetje op de auto schijnt - raampjes en/of schuifdakje een klein stukje open
26 apr 2005 11:17
Mannen, bedankt allemaal voor de tips en ervaringen. Ga morgen drie weken op vakantie
, dus dan kan hij lekker drogen. Ga daarna eerst maar 's rustig naar die "snorren" kijken en evt vervangen, en tegelijk ook maar eens de afwateringsgaten controleren (als ik ze al kan vinden, zo niet dan meld ik me weer...).
Dank again en tot later
26 apr 2005 12:35
prettige vakantie iig
26 apr 2005 21:02
Thanks...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.