Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Kilometerteller 911 3.2 Carrera defect

02 maart 2014 11:54

Gisteren ging de kilometerteller van mijn 911 3.2 Carrera kapot op het moment dat ik rijdend de dagteller op nul zette.
Na honderd keer indrukken, zacht en hard, kloppen, enz, heb ik mij er maar bij neergelegd dat er serieus iets kapot is.
De kilometerteller en de dagteller doen het niet meer, de snelheid wordt nog wel goed aangegeven.
Natuurlijk eerst de zoekfunctie op het Porscheforum gebruikt en daar de link naar http://www.eagleday.com/nepoodge.html gevonden waar precies mijn probleem wordt beschreven en de oplossing (kilometerteller uitbouwen en nieuw tandwieltje monteren).
Is er iemand die hier recent ervaring mee heeft? Misschien ook zo'n tandwieltje heeft besteld?
Mij lukt het al niet om de kilometerteller uit het dashboard te trekken, werkelijk geen beweging in te krijgen!
Laat staan dat ik verder kom met wat beschreven is op http://www.pelicanparts.com/techarticles/Mult_gauge_repair/mult_gauge_repair.htm#faces.
Ik weet dus niet eens of het daadwerkelijk om het probleem met het gebroken tandwieltje gaat...
Maar goed, ik heb de volgende vraag:
Wie kan mij nog wat tips geven over uitbouw, uit elkaar halen van de kilometerteller en reparatie?

Re: Kilometerteller 911 3.2 Carrera defect

02 maart 2014 11:58

De mijne vorig jaar laten repareren/ reviseren bij c.a.s.u. In Utrecht. Geloof rond de €100 en weer nieuw.

:salut:

02 maart 2014 13:04

Sandman,
Alvast bedankt voor het adres!
Bleef de oorspronkelijke kilometerstand behouden?
Heb je zelf de kilometerteller uitgebouwd en afgegeven?
Hoe lang was je de kilometerteller kwijt?
Mvg, Nicolò

02 maart 2014 13:08

Teller trek je zo uit het dashboard , uiteraard bleef de kilometerstand ongewijzigd . Dacht dat ik hem een week kwijt was en geloof dat ik € 100 of € 125 heb betaald.

02 maart 2014 13:12

Tellers kun je uitbouwen door met een schroevendraaier achter de rand naar voren te wrikken, ze zijn nl met een rubberring gemonteerd en kunnen redelijk vastzitten na al die jaren.

Wel de schroevendraaier en naast gelegen tellerring goed afplakken ter voorkoming van beschadigingen.

02 maart 2014 13:18

hoi
ik woon dicht bij de belgische grens
ben toen naar jan van gorp in geel gereden
uurtje klaar 80 euro
je moet hem er gewoon uittrekken
maar je moet wel veel kracht zetten
trekken en draaien
mvg harry

02 maart 2014 13:47

Nicolò schreef:op het moment dat ik rijdend de dagteller op nul zette.

En voor alle anderen met klassiekers en die mechanische tellers...
Nooit rijdend je dagteller terug zetten.

Het was bekend dat dit problemen veroorzaakt...

02 maart 2014 13:55

+1
:bang:

02 maart 2014 13:56

Met bolletje-pijltje ritten ontkom ik er helaas niet aan om rijdend steeds de dagteller op nul te zetten.
Ik begrijp heel goed dat dit ongewenste extra stress geeft op het mechaniek.

02 maart 2014 19:44

Ik had hetzelfde probleem met mijn 993. Dagteller functioneerde nog wel .C.A.S.U (zie hiervoor) heeft de zaak gerepareerd. Ik heb de verzekering schriftelijk geinformeerd. I.v.m evt. verkoop is het heel verstandig om een dergelijke reparatie goed te documenteren.

02 maart 2014 20:56

Jan-1 heeft gelijk als hij zegt dat bij een kilometerteller wissel of reparatie alles netjes gedocumenteerd moet worden. Alleen ben ik na het lezen van diverse 'kmteller' draadjes toch anders gaan denken over km standen en dan met name over betrouwbaarheid ervan. Als ik zie hoe makkelijk het is om een km teller los te koppelen en daarmee de auto kilometers te laten maken zonder dat dat door de teller geregistreerd wordt dan is de waarde die ik persoonlijk nog aan een kilometerstand hecht toch wel minder geworden. Wellicht hoort mijn mening niet in dit topic, maar toch : waarvan akte.

12 jul 2014 21:11

Het is weer even terug, maar ik heb mijn km-teller naar C.A.S.U. in Utrecht gebracht (eigenlijk Nieuwegein, dacht ik).
Perfecte service, goede prijs (€140,-) en de km-teller functioneert al een hele tijd weer naar behoren!
Plaats een reactie