Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Gesloten onderwerp

Koplampen 993 terugplaatsen

27 maart 2014 21:43

Dus... Vandaag de koplampglazen vervangen. Alles goed gegaan, appeltje eitje. Maar... Ik krijg ze niet teruggeplaatst. Het volgende is het probleem: ik schuif de koplamp terug met het hendeltje redelijk naar voren, dan zit de koplamp mooi op zijn plek en hoef ik alleen nog maar het hendeltje naar beneden duwen. En dat lukt dus niet. Het kost veel moeite om het naar beneden te duwen en "ploep", het hendeltje klapt naar beneden en de koplamp komt een paar centimeter naar buiten. Hij schuift dan dus over het palletje heen, ipv de koplamp vast te trekken. Is hier een speciale manier voor? Iemand?

Re: Koplampen 993 terugplaatsen

27 maart 2014 21:51

heb je alleen de glazen of de gehele units vervangen?

Ik heb vorig jaar de geleiders vervangen ivm roest, had aan één kant hetzelfde probleem. Heb toen de bewuste geleider
los gemaakt en iets omgezet en weer vast gezet. koplamp ging er toen weer netjes in.

Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :mrgreen:

27 maart 2014 21:57

Euh... Nee. Heb alleen de glazen vervangen en verder geen roestvorming in de koplampbehuizing. Maar wel hoopvol dat het probleem iemand bekend is. Koplamp zit er perfect in, maar het hendeltje moet dan nog wel naar beneden...

27 maart 2014 22:06

Heb ze ook vervangen, maar is al een tijd terug :oops:
Zou alles goed schoonmaken en kijken hoe het werkt, moet lukken :thumleft:

27 maart 2014 22:13

Tsja, alles is, buiten wat stof, brandschoon. Zouden de connectors niet goed in elkaar schuiven? Dat lijkt me vreemd, want de units zitten perfect op hun plek, maar dat hendeltje wil niet naar beneden... :(

27 maart 2014 22:17

Maar heb je het aan beide kanten?

27 maart 2014 22:36

Jep. :? Beide kanten.

27 maart 2014 22:57

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad bij mijn 993. Ik heb de rubber afdichtingen ingesmeerd met afwasmiddel of siliconenspray. In iedergeval een van beide middeltjes. De koplampen floepten er toen zo in. Succes ermee.

27 maart 2014 23:00

Heb je de plastic lipjes in de goede richting gezet? Die moeten precies goedzitten t.o.v. de railsen in de carrosserie.

27 maart 2014 23:01

Mooie tip, morgen proberen! :thumleft:

27 maart 2014 23:11

Ik denk dat het zo moet gaan lukken. De rubbers zijn namelijk erg stroef en stug en daarom glijden ze niet in de behuizing. Ik hebook mega ziten klooien, totdat ik glijmiddel gebruikte..........

28 maart 2014 12:40

Als je koplampen naar buiten komen als je het boompje in je kofferruimte naar beneden doet is de begin positie niet goed. Goed kijken hoe e.e.a. tov van elkaar staat en de instructies in het boekje volgen. Succes!

(wd 40 etc helpt goed bij het monteren van nieuwe glazen maar niet tegen het naar buiten komen van de hele unit :wink: )

28 maart 2014 14:08

Ja ik dacht ook dat ik het niet goed deed. Dus nieuwe koplamp er weer uit en de oude op precies dezelfde wijze erin geschoven. Dat ging als een tierelier. Dat feest heb ik een paar keer herhaald want je gaat toch denken dat de lamp niet goed is enje begint langzaamaan een beetje gefrustreerd te raken. Tot dus het moment dat je denkt dat een nieuw rubber weleens wat stugger zou kunnen zijn. Toen was het dus een fluitje van een cent.

28 maart 2014 14:56

That did the trick! :thumleft:

28 maart 2014 19:17

Toch wel handig zo'n forum.... :cheers:

28 maart 2014 20:48

Glijmiddel op je rubber. Goeie tip :thumleft: Probleem opgelost!
Gesloten onderwerp