Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Koplamp 3.2 raadsel H4 wil niet branden, tips?

30 maart 2014 20:33

vrijdag auto uit stalling, 1 koplamp werkt niet, nieuwe lamp erin, branden en klaar....maar helaas.
Vandaag ff check voor apk morgen brandt ie niet.
Ik snap er niets van. Er staat spanning op de aansluiting-de plus in midden boven (zie foto groen/geel) dus 12V tussen bl&gr/gl en tussen Bruin en gr/gl.
Rechterkant auto waar het wel werkt zelfde spanningsverschil tussen de aansluitingen en daar brand de lamp wel.
Als ik de schakelaar in de auto aan/uit zet reageert de aansluiting bij de lamp wel met spanning/geen spanning.

Om gek van te worden.... :bang: Wellicht zie ik iets heel simpels over het hoofd, hopelijk kunnen jullie me helpen?
Auto helemaal goed en gaat ie de apk niet halen vanwege een gekke lamp.
en to be sure, aan de lamp ligt het niet want aan rechterkant werkt ie prima.
Afbeelding

Re: Koplamp 3.2 raadsel H4 wil niet branden, tips?

30 maart 2014 20:43

Ergens heb je spanningsval...oftewel ergens overgangsweerstand is te groot waardoor je 55 wat lamp niet brand. Spanning meten is prima maar je voltmeter is erg hoog-ohmig waardoor nauwelijks stroom loopt en je geen last hebt van spanningsval

Check je zekering en amp'tjes van je lamp..draadknelling in je contact bijv.

30 maart 2014 20:48

okee zal zekering (vlgs mij goed) checken, hoe en tussen welke aansluitingen meet ik ampère en hoeveel moet dat dan zijn?

30 maart 2014 20:57

P32again schreef:okee zal zekering (vlgs mij goed) checken, hoe en tussen welke aansluitingen meet ik ampère en hoeveel moet dat dan zijn?

55watt lamp...tegen de 4-5 ampère...(55/13)

Draai ook de schroeven bij de zekeringen nog even 'aan'...#2 zekeringen 1-2-3-4 zijn voor je koplampen dim/groot licht.

30 maart 2014 23:39

Schijnbaar onverklaarbare elektrische problemen zijn doorgaans massaproblemen. Check je massa-aansluiting van die koplamp dus even. Losmaken, WD40 erop en weer vast.

31 maart 2014 9:29

niet te geloven, t was toch de zekering deed t wel maar toch ook weer niet... bij eruit halen brokkelde kopje aan bovenkant zekering los.
Vervangen en branden maar. Dank voor jullie hulp, op naar apk zo direct.

31 maart 2014 17:31

:cheers:

Gelijk ook je andere zekeringen vervangen, dingen zijn ws al jaren oud en kunnen dezelfde verschijnselen veroorzaken....
Plaats een reactie