Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Enkele 964 vragen:

06 apr 2014 11:03

Medeforummers,

Na mooie kilometers te hebben gemaakt zit ik met een paar vraagjes aan andere kenners:

1) Klopt het dat de rubbers van de portieren (raam buitenzijde) express wat kort zijn? M.a.w. is hier een afwateringssysteem oid?

2) Klopt het dat het tijdens het rijden (binnenwegen) de temperatuur binnen nogal op kan lopen terwijl de kachel toch echt niet aanstaat?

3) Klopt vast niet :scratch: Mijn reservelampje lijkt op een discolampje met een half volle tank/en vol...
Laatst bijgewerkt door JD 911 op 06 apr 2014 11:08, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Enkele 964 vragen:

06 apr 2014 11:06

Op beide vragen een ja
Maar is niet normaal

De strips krimpen met de tijd nieuwe kan je zo monteren

Waarschijnlijk werkt een kachelmotor servo niet goed

Zoekfunctie willem b heeft eengoede reparatie diy gemaakt als je met een soldeerbout overweg kan

Re: Enkele 964 vragen:

06 apr 2014 11:29

Er zijn mensen die de strips vervangen voor die van een cabrio, die zijn wat langer en moeten ingekort worden. Zo kun je net een paar mm extra krijgen hetgeen er voor zorgt dat de strip wanneer gekrompen, goed blijft passen.

En ja hij kan warm worden en weer afkoelen, als hetbniet te erg is, dan is dat een producteigenschap. Is het wel erg, dan is er iets stuk....

Re: Enkele 964 vragen:

06 apr 2014 13:12

JD 911 schreef:2) Klopt het dat het tijdens het rijden (binnenwegen) de temperatuur binnen nogal op kan lopen terwijl de kachel toch echt niet aanstaat?



Waar komt de warmte vandaan :?:

Kan ook een slecht gemonteerde of kapotte kachelslang in een van de "footwells" zijn :idea:

Re: Enkele 964 vragen:

06 apr 2014 13:21

Goede tip kan je gemakkelijk controleren

Re: Enkele 964 vragen:

06 apr 2014 13:38

Afbeelding

Het rubber krimpt domweg in de loop van de jaren, de oplossing is simpelweg vervangen voor nieuwe :wink:
Is vrij eenvoudig te doen door de zwarte sierstrip omhoog te wippen, dan kan je overal redelijk bij. Als je toch daar
bezig bent, bekijk dan even de raamsnorren en vervang die ook gelijk.

Voor wat betreft je kachel c.q. warme lucht in interieur lijkt het er idd op dat een van je verwarmings kleppen blijft openstaan of (zoals Olaf al aangeeft) een slang in het interieur loszit of gescheurd is. Het laatste is makkelijk te controleren door je kop onder het dashboard te steken en de slangen te controleren. De kleppen van de kachel worden aangestuurd door kleine servo's waarvan er 5 onder de plastic afdekklep zitten voor onder de kofferklep. Zie deze link voor meer info

Je knipperend waarschuwingslampje voor een lege tank kan de sensor zelf zijn of een slecht contact ergens in het betreffende circuit.

Succes,

Willem

Re: Enkele 964 vragen:

07 apr 2014 21:00

Bedankt voor jullie tips! Ik ga aan de slag!

Re: Enkele 964 vragen:

09 apr 2014 12:21

@ Willem:

Hoe krijg ik die strip met een beetje beleid en zonder beschadigingen los om het rubber te vervangen?

Re: Enkele 964 vragen:

09 apr 2014 12:25

WillemB schreef:Is vrij eenvoudig te doen door de zwarte sierstrip omhoog te wippen, dan kan je overal redelijk bij. Als je toch daar
bezig bent, bekijk dan even de raamsnorren en vervang die ook gelijk.


Hier staat het... zorg alleen zelf dat je de deur en de strip niet beschadigd.... zijn een soort geveerde klemmetjes die de strip op hun plaats houden....

Re: Enkele 964 vragen:

09 apr 2014 19:29

Cloaca heeft het antwoord al gegeven :D

Ik heb heeeeeeel voorzichtig er een fitting schroevendraaier onder gestoken en toen omhoog gedrukt.

'T zijn metalen (verende) klemmetjes die je weer kunt gebruiken, ze blijven als het goed is aan de zwarte strip
zitten.

Suc6

Willem

Re: Enkele 964 vragen:

09 apr 2014 20:07

Thx heren!
Plaats een reactie