Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
07 apr 2014 9:31
Mijn 993 wordt binnenkort 20 jaar en heeft nog het originele airbag stuur. Ik heb wel eens overwogen het stuur te vervangen voor een kleiner (non-airbag) exemplaar zodat ik mijn benen er beter onder kwijt kan. Wat me tegenhoudt is dat ik dat 'vrijwillig' zonder airbag zou gaan rijden en dat dat minder veilig is. Aan de ander kant stellen velen dat je je moet afvragen of een airbag van 20 jaar oud het nog wel (goed)doet.
Ik kan behalve wat meningen niet meer informatie vinden op het internet. Wie kan me vertellen of mijn bezwaren reeel zijn?
07 apr 2014 9:57
993 RS heeft ook geen airbag.
Bezwaren ...
07 apr 2014 13:01
Oke, ik geef toe, ik zou een 3.2 of 930 niet laten staan omdat er geen airbag in zou zitten. En deze quote van rennlist is ook wel ontnuchterend:
A 911 is small, low and the bumper of a Hummer or Suburban is at your head level or above.
While it's tough to speculate, I have doubts that an airbag would help much in a major collision. Also the most fatal in a 911 would likely be a side impact, which no air cooled 911 has protection for (door crossbeams nor side airbags)
07 apr 2014 13:07
Pas laten doen.
Had het veel eerder moeten doen, zithouding is nu veel fijner,
07 apr 2014 13:18
Had je geen groen alcantara kunnen kiezen
07 apr 2014 13:46
Of een 3 spaaks 996 stuurtje. Is iets kleiner en ziet er goed uit in een 993.
Verder zou ik me niet te druk maken om de leeftijd van een airbag. Pas ergens gelezen dat de airbag getest werd van een Mercedes S-klasse uit 1981, de 1e auto met airbag. Ding deed het nog gewoon na ruim 30 jaar!
07 apr 2014 14:08
Targa Floriaan schreef:Had je geen groen alcantara kunnen kiezen
Was helaas niet leverbaar
07 apr 2014 14:19
Cazzo Super Veloce schreef:Targa Floriaan schreef:Had je geen groen alcantara kunnen kiezen
Was helaas niet leverbaar
hoeveel meter wil je hebben