Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
08 apr 2014 9:27
Hallo,
Ik heb een vraag en hoop dat ik hier aan het juiste adres ben. De motor van mijn SC moet uit elkaar. Reden, een van de bevestigingspunten (ben de technische benaming even kwijt) van een cilinder is afgebroken. Om deze, of liever nog alle 23 te maken moet de motor gedeeltelijk uit elkaar. Een tijdroven klusje volgens Porsche en kost ongeveer een week werk met prijskaartje van 5k.
Mijn vraag is of er "hobbyisten" zijn die hier de tijd voor hebben om dit tegen vergoeding te doen...of wellicht kent iemand een goed adres? Geen probleem als ik de Elfer een tijd moet missen.
Dank!
Laatst bijgewerkt door
tjekhet op 08 apr 2014 17:40, in totaal 1 keer bewerkt.
08 apr 2014 9:36
SNIF SNIF.....SNIF SNIF...
Ruik ik daar een controle van de Belastingdienst?!?!?!?
08 apr 2014 9:39
Hij zegt toch niet dat het zwart moet
08 apr 2014 9:42
Vraag even bij PSTG wat het kost, zeer goede garage en een echte Porsche specialist met 'normale' prijzen.
08 apr 2014 9:47
@neppert haha...volgens mij best lastig te controleren daar de klusser zelf de inkomsten al dan niet kan aanmelden bij de belastingdienst...en voor mij zwart, wit, grijs, kleur maakt me niet uit...ik ben op zoek naar een goede prijs kwaliteit verhouding
@aprijk: thxs voor de tip!
08 apr 2014 9:50
Ik loop ook maar een beetje te geinen!!
Dacht dat de lachebekjes en het respect bordje dat wel duidelijk maakte.
Sommige mensen snappen niet altijd de humor ergens van.
Sccs iig met je zoektocht!!!
08 apr 2014 9:53
@neppert Dankje
08 apr 2014 9:55
Welkom tjekhet,
Wat ik in het verleden deed is zelf de motor eruit halen en hem strippen.
Bracht het blok compleet nog met de cilinders naar Alpo die hem repareerde
Scheelt enorm in arbeidskosten.
Suc6
08 apr 2014 10:11
Dat is het: zelf je motor uit een auto halen.....en weer monteren! Moet je dat wel kunnen!
Ruimte, een brug, enz. En vooral geduld hebben
(..en tijd...
)
08 apr 2014 12:32
en 2 rechterhanden
08 apr 2014 13:42
Stelt echt niet veel voor, maar idd wel een brug en gereedschap.
08 apr 2014 14:04
Ik heb bijna alles, behalve een brug............en kennis!
Lijkt me wel de ultieme uitdaging!!!
08 apr 2014 14:09
Das mooi, want een brug heb je niet nodig. Goede krik en 4 as-steunen voldoen.
08 apr 2014 14:57
Ik heb het gezien en het leek heel makkelijk.
Maarja, alles zelf doen kan wel eens een heel ander verhaal zijn.
08 apr 2014 15:39
Tja...ik heb verstand van computers, maar niet van moertjes en bouwtjes helaas. Hoeveel tijd gaat zoiets kosten denk je?
08 apr 2014 15:40
Mag ik de experts vragen hoelang het ongeveer duurt om zo'n blok eruit te halen?
Edit: TS was mij voorWat voor een speciaal gereedschap heb je nodig voor dit?
Weet niet of het de TS overhaalt, maar vind het leuk om te weten.
Laatst bijgewerkt door
RichardP op 08 apr 2014 15:41, in totaal 1 keer bewerkt.
08 apr 2014 15:41
Welke regio woon je?
08 apr 2014 15:55
Omgeving Nijmegen
08 apr 2014 16:16
RichardP schreef:Mag ik de experts vragen hoelang het ongeveer duurt om zo'n blok eruit te halen?
Wat voor een speciaal gereedschap heb je nodig voor dit?
Weet niet of het de TS overhaalt, maar vind het leuk om te weten.
De eerste keer twee uur met z'n tweeën. De tweede keer binnen een uur alleen. verschil was wel dat ik de tweede keer de versnellingsbak heb laten zitten en dat scheelt een hoop sleutel werk, maar is wel wat lastiger bij het terug plaatsen.
Je hebt geen bijzonder gereedschap nodig. Een goed dopsleutel set met lange "breaker bar" voor als het erg vastzit. Het is wel handig dat je een krik hebt die hoog genoeg kan komen om het blok in één keer te laten zakken en evt. een tweede krik om bij de vernellingsbak te ondersteunen. Een degelijk verhuisplankje op zwenk-wielen is erg fijn om te gebruiken tussen het blok en de krik om het blok later te verplaatsen. Let dan wel op dat je krik laag genoeg kan om onder het verhuisplankje uit tekomen. Sommigen gebruiken ook een lift-tafel dan heb je het blok direct stabiel en kan je het daarop ook verplaatsen.
Verder is het goed om een goede checklist te gebruiken of je echt alles hebt losgehaald. Bij mijn eerste keer was ik bijna de kilometerteller-kabel vergeten. Beschrijving en checklist zijn te vinden op
Pelicanparts.
08 apr 2014 16:20
Was nooit geen wedstrijd maar met 2 c.a uurtjes lag hij eruit.
Goed opletten op de stroomkabels bij de startmotor en voor de rest veel stekkers.
Motor en bak hangen aan 4 bouten, aandrijfassen en schakelstang los maken.
Nog wat olieslangen en benzineleiding.
08 apr 2014 16:29
tjekhet schreef:Omgeving Nijmegen
http://www.auto-resto.nl/Vlakbij, heel aardige kerel
08 apr 2014 17:03
@molen934 Thxs! Da's inderdaad om de hoek, kan ik 'n bijna naar toe duwen
maar nog steeds best prijzig (in ieder geval voor mijn knip)...motorrevisie tussen 7-10k...
08 apr 2014 17:08
Waarom rekenen (sommige) specialisten dan 8 uur voor uitbouwen en 8 uur voor inbouwen?
08 apr 2014 17:10
Kunnen ze rustig aan doen.... bakkie drinken.... rondje lopen.... peukie.... babbelen... toilet bezoek.... dat soort dingen....
08 apr 2014 17:27
Een GOEDE revisie voor een lagere prijs is vrijwel alleen maar weggelegd voor diegenen die het zelf kunnen..................en dan nog kan het tegenvallen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.