Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
09 apr 2014 4:40
Wanneer de sportmodus wordt geselecteerd, worden volgens het instructieboekje de 2 vacuum geregelde uitlaatkleppen voor de einddemper open gezet.
Hierdoor zou de auto een veel zwaarder geluid moet hebben rond de 3000 a 4000rpm.
Ook moet dit stationair duidelijk hoorbaar zijn.
In mijn auto gebeurd namelijk helemaal niks wanneer ik de sportmodus selecteer.
Hoor totaal geen verschil.. Ga er dan ook vanuit dat deze kleppen vast zitten.
Heeft iemand hier ervaring mee gehad?
09 apr 2014 4:47
Als het goed is moet dan ook het lampje aan gaan van de pse! Maar dit werkt toch ook
onafhankelijk van elkaar, of is dit niet het geval bij het aanzetten?
09 apr 2014 7:55
De naam zegt het al "vacuum-geregeld", hoe groter het vacuum hoe verder de kleppen open gaan.
Dit wordt (correct me if i'm wrong) aangestuurd door het vacuum in/van het inlaatspruitstuk.
Stationair zal er dus weinig tot geen verschil zijn omdat het vacuum nihil is en
de kleppen niet of nauwelijks open gaan.
Vanaf 3000 rpm is er pas voldoende vacuum aanwezig om de kleppen te openen.
"Pak" eens een tunnel (raampjes open natuurlijk
) eerst in de "normaal" en vervolgens in de "sport" stand.
Het komt wel eens voor dat de stangetjes die uit het "vacuumtonnetje" komen vast zitten (zowel links als rechts lijkt me echter
zeer onwaarschijnlijk) een druppeltje kruipolie brengt dan uitkomst.
09 apr 2014 8:52
Inderdaad, "correct me if i'm wrong". Ik weet niet waar je dit vandaan haalt maar het is onzin. Vacuüm is altijd aanwezig, en volgens mij door een pomp en niet meer vanaf het spruitstuk (waar je overigens juist veel vacuüm hebt bij stationair, gasklep staat namelijk dicht).
De kleppen zullen wel vast zijn gaan zitten. Dit is eenvoudig te controleren door even onder de wagen te kijken.
09 apr 2014 9:46
kleppen worden geopend door vacuum en dat is altijd voldoende aanwezig om de kleppen geheel te openen.
merk je ook minder rembekrachtiging bij weinig toeren?...
geen pomp, gewoon inlaatvacuum - is geen diesel
kleppen kunnen vast zitten of lek in vacuum aansturing.
hier nog geen probleem na 5 jaar
09 apr 2014 10:08
Paul II schreef:geen pomp, gewoon inlaatvacuum - is geen diesel
Mijn 981 en mijn vorige Cayman hebben echt een pomp
09 apr 2014 10:17
oh??
geen kennis van alles niet 911 Peter
09 apr 2014 10:20
Bedankt voor de reactie's.
Heb nog effe rond zitten kijken op google en kwam dit tegen:
http://www.6speedonline.com/forums/gt3- ... ammed.htmlBlijkt dus dat de kleppen juist door vacuum worden gesloten.
Op dat forum zijn een aantal mensen die dus de stekker van het vacuum solenoid afhalen daardoor blijven de kleppen altijd open staan.
Denk dat mijn kleppen gewoon vast zitten, zal over 3 weken eens kijken als ik weer in NL ben.
09 apr 2014 10:40
Bij mijn GT3 hoor je direct een groot verschil bij het het indrukken van de sportknop.
En ook hangt hij wat feller aan het gaspedaal, merk je bij het wegtrekken voor het stoplicht
09 apr 2014 11:18
Eigenlijk kul toch, een GT3 met een "sportknop"?
09 apr 2014 11:57
Ja idd. moet gewoon altijd sport zijn
09 apr 2014 13:09
Moet je die knop ook iedere keer weer inschakelen na het maken van contact?
09 apr 2014 13:26
Ja, zou het niet met type goedkeuring te maken hebben? net als start/stop bij BMW?
Hij gaat behoorlijk tekeer met de kleppen open, vraag maar aan Steef die achter me reed
09 apr 2014 13:55
Post911 schreef:Blijkt dus dat de kleppen juist door vacuum worden gesloten.
correct
daarom zijn kleppen direct na de start even open en als vacuum is opgebouwd gaan ze dicht -> standaard staan ze bij mijn P. steeds dicht
dan druk ik op het knopje en lampje gaat aan in schakelaar en de 'herrie' ook
qua vermogen maakt het naar mijn gevoel nix uit, alleen qua beleving.
09 apr 2014 22:00
Kijk ook even of het stangetje nog vast zit aan de vacuümpot aan beide kanten. Bij de uitlaat van de Panamera Turbo was de splitpen losgeraakt. Het geluidsverschil zou je zoals eerder gezegd meteen moeten merken, ook zonder de PSE (dus standaard uitlaat).
10 apr 2014 3:27
RichardP schreef:Moet je die knop ook iedere keer weer inschakelen na het maken van contact?
Ja klopt.
10 apr 2014 9:42
kan nog zijn dat ze al, constant dus, open staan omdat de vacuum bediening los/kapot is..
lijkt me vreemd dat ze bij zo'n recente auto al vast zitten.
bij een 997 is te voelen of er uit alle 4 pijpen uitlaatgas komt of alleen uit de binnenste 2.
11 apr 2014 2:55
Gister contact gehad met PCG ivm de storing.
Kleppen zouden waarschijnlijk vast zitten om dat de auto tijdje heeft stil gestaan in de showroom.
Auto wordt volgende week netjes opgehaald, nagekeken en weer gebracht.
Top service van PCG
11 apr 2014 8:53
molen934 schreef:Ja, zou het niet met type goedkeuring te maken hebben? net als start/stop bij BMW?
Hij gaat behoorlijk tekeer met de kleppen open, vraag maar aan Steef die achter me reed
daar wil ik wel de hele dag achter rijden......maar nog liever erin!
11 apr 2014 10:36
Post911 schreef:Gister contact gehad met PCG ivm de storing.
Kleppen zouden waarschijnlijk vast zitten om dat de auto tijdje heeft stil gestaan in de showroom.
Auto wordt volgende week netjes opgehaald, nagekeken en weer gebracht.
Top service van PCG
Nou topservice...
Ze hadden natuurlijk voor levering de auto na moeten lopen.
11 apr 2014 11:07
Dat is ook een schaars goed aan het worden
13 apr 2014 9:50
Cazzo Super Veloce schreef:Post911 schreef:Gister contact gehad met PCG ivm de storing.
Kleppen zouden waarschijnlijk vast zitten om dat de auto tijdje heeft stil gestaan in de showroom.
Auto wordt volgende week netjes opgehaald, nagekeken en weer gebracht.
Top service van PCG
Nou topservice...
Ze hadden natuurlijk voor levering de auto na moeten lopen.
Ja idd dat vind ik ook.
Heeft verder wel een grote beurt gehad etc.
Snap niet dat dit dan over het hoofd word gezien samen met een buitentemperatuur sensor die verkeerde waarden aan geeft..
Maar wordt nu hersteld.
We wachten het af.
13 apr 2014 12:08
auto is toch 3 jaar oud en dan van staan in een droge showroom
13 apr 2014 12:13
Cazzo Super Veloce schreef:Ze hadden natuurlijk voor levering de auto na moeten lopen.
Daar hebben we het hier wel vaker over gehad. Nu moet je terug en zeg je -wauw goeie garantie- zijn de managers erg blij mee. En isse goedekoper he
Vind het ook niet kunnen maar is kennelijk het nieuwe normaal.
13 apr 2014 14:31
Nou "je" hoeft niet terug, want de auto wordt opgehaald, maar vind toch dat je als je , pak m beet, een tonnetje achterlaat, de auto best ff de 111-check (zo heet dat toch?)had mogen krijgen voor aflevering.
Is maar de vraag of het nu goedkoper is voor de dealer.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.