Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
16 apr 2014 20:25
Hallo Forummers,
Helaas is mijn stoel al een tijdje gestopt met het naar voren en achteren instellen.
Alle standen werken behalve naar voren en naar achteren. Werkt alles met 1 motor of zijn er meerdere? Ik wou maar eens starten met het loshalen van de schakelaar.
Iemand tips?
Grt Jeroen
16 apr 2014 20:48
Schakelaar van een elektrische stoel? Die zien er doorgaans zo uit.
17 apr 2014 11:48
Er zijn meerdere motoren.
Waarschijnlijk is de stalen kabel uit het motortje geschoten, er zit een vierkant eindje op de kabel en deze past weer in het vierkante gaatje van de motor.
...wacht ff... er zit zelfs een motortje voor de linkerrail én een motortje voor de rechterrail, als er een kabeltje defect was zou de stoel aan 1 kant scheeftrekken.
Hoor je beide motortjes ook niet meer lopen?
Waarschijnlijk niet; dan zou ik de zekeringen eens nakijken of de stroomtoevoer.
Het kan ook zijn dat de schakelaar geen goed contact maakt, heb ik eens gehad met de elektrisch verstelbare ruggensteun.
Een paar keer extra hard indrukken en het was weer opgelost.
17 apr 2014 13:03
Bij mij was het ook de schakelaar. Ik herinner me dat het goed te doen was. Wel opletten dat de kogeltjes niet wegschieten bij het openmaken vd schakelaar, en bij het monteren ff wat vaseline of vet gebruiken om dezelfde kogeltjes op z'n plaats te houden.
17 apr 2014 22:34
He mooi werk Remmel en Aventura,
kan ik dit weekend mooi mee bezig als de oprit weer droog is
Heb je trouwens de contactpuntjes gewoon opgeschuurd oid?
grt
18 apr 2014 9:59
Niet hoeven opschuren. Het plaatje wat contact maakt zat beetje scheef. Misschien een keertje te hard ingedrukt
Succes!
Mvg Marco
19 sep 2015 9:10
De rechterstoel werkt de ene keer wel en andere keer weer niet, het naar voren zetten, je hoort dan wel telkens iets wanneer je de knop indrukt, daarna blijft het stil en gebeurt er verder niets. Na hetbovenstaande gelezen te hebben ga ik ook maar eens kijk,en of ik het probleem kan oplossen