als ik mijn knipperlicht aan zet of mijn alarm knopje blijft alles gewoon branden en gaat dus niet knipperen.. Daar ik erg nieuw ben met deze porsche weet ik even niet waar te beginnen. Ik heb uiteraard flink gezocht al maar kan zo 123 niks vinden. Is er iemand met ervaring hiermee? Wat zou het kunnen zijn en waar kan ik dit vinden?
deze relais zit in het dashbord achter je klokken helemaal links. (bovenaan op de foto zie je de scharnier en gaspomp van de kofferklep zitten) onder stroom zetten en zacht tegen tikken met de achterkant van een kleine schroevendraaier zou hem tijdelijk weer aan de praat kunnen krijgen. dan weet je ook dat het probleem daar zit en kan je hem definitief vervangen.
elektronica heeft niet het eeuwige leven. op die plek bijv. in volle zon kan de temperatuur ook hoog oplopen. wat dan al eens meer voorkomt icm trillingen is een soldeerbreuk. de relais openen en alle puntjes eens aantippen met een hete soldeerbout zou hem ook weer tot leven kunnen wekken:
Re: knipperlichten werken niet
17 apr 2014 17:24
Toevallig lampje vervangen? Indien verkeerd type lampje is het mogelijk dat het relais niet schakelt.