Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
19 apr 2014 14:29
Beetje vreemd... Als ik meet krijg ik gewoon 12v erop. Maar mijn telefoon laad er niet mee op en mn ledlamp ook niet.
En dan nog gekker heel even deed hij het wel. Niet door raar draaien en pielen enzo maar gewoon erin en goed. Paar keer eruit en erin en niks aan de hand.
En even later weer niet meer maar wel 12v op de multimeter...
Iemand een idee?
19 apr 2014 14:41
de opening van de sigarettenaansteker is bij Porsche ietsje anders dan de meeste universele oplaadstekkers. dus wss toch ergens geen/slecht contact.
als je er één hebt met een led indicator zie je meteen of hij goed zit en stroom krijgt of niet.
Laatst bijgewerkt door
dpRide op 19 apr 2014 16:28, in totaal 1 keer bewerkt.
19 apr 2014 16:25
Veel moderne stekkers zijn te kort, waardoor het middelste pennetje niet ver genoeg naar binnen komt om contact te maken.
Ik heb hezelfde probleem in mijn 3.2 met sommige aansteker-adapters ....
19 apr 2014 17:38
Dat lijkt het ook niet te zijn. Ik heb namelijk wat draadjes aangesloten op de contactpunten, de uiteinden getest met meter (12v, check) en dan die uiteinden tegen een adapter van een apparaat aangehouden. En dan werkt het toch niet.
Kan het de sterkte zijn ofzo? amperes ipv volt of zoiets?
19 apr 2014 17:47
weet je met losse draden dan zeker dat je de stroompolen niet hebt gewisseld?
19 apr 2014 17:50
Ik heb ze omgedraaid ook geprobeerd, hielp niet. Ik testte het met een led dus dan moet je daar wel rekening mee houden inderdaad.
19 apr 2014 22:24
contact aan of uit geen verschil?
(bij 3.2 '88 geschakeld over contact)
19 apr 2014 22:29
ja contact moet aan inderdaad. Heb ik rekening mee gehouden. Zelfs met draaiende motor omdat ik dacht dat hij op een of andere manier niet sterk genoeg was ofzo... Voltage was dan iets hoger. 13,7 ofzo.
20 apr 2014 7:46
en aan de stroomsterkte kan het dan ook niet liggen want een LED heeft slechts 0.020 Ampère nodig,
terwijl de spoel van de aansteker (zo van buiten) op 16 Amp gezekerd is. werkt deze trouwens wel ?
20 apr 2014 7:49
Nee werkt ook niet. Maar ziet er ook wel een beetje gecorrodeerd uit dus ik ging er vanuit dat dat het was.
20 apr 2014 10:22
aansluitingen aansteker bekijken en testen of het op die wel werkt.
inwendige verbinding testen; door je opm. dat het even wel werkte denk ik dat daar het zeer zit.
anders terugzoeken naar punt in bekabeling waar het wel werkt.
20 apr 2014 12:11
Bedankt, ga ik doen.
Toch gek dat ik wel stug 12v krijg via de multimeter... Als iemand daar een plausibele verklaring voor heeft hoor ik die nog steeds graag!
Erg bedankt voor het meedenken zover iedereen, ik zal mijn vorderingen hier melden
20 apr 2014 12:57
Spanningsval...ergens heb je een overgangsweerstand; zekering, contactovergang etc.
Aangezien jouw voltmeter hoogohmig is en nauwelijks stroom 'trekt', geeft hij netjes 12V aan. Zodra je een belasting aan hangt, dondert de spanning in elkaar.....
20 apr 2014 13:08
kan het niet beter zeggen
wel korter: spanning en vermogen
20 apr 2014 15:20
Is het ding er trouwens langs de voorkant uit te halen of kan ik beter de radio even uitbouwen?
20 apr 2014 15:31
zit aan de achterkant bevestigd, meen ik me te herinneren
heb je al onderlangs naar boven gekeken?
kan nog bij de oudjes
20 apr 2014 15:38
idd de radio er best even uitwippen of binnenbekleding handschoenvak demonteren om er gemakkelijk bij te komen.
het is niet gemakkelijk om langs onder boven de radio te werken en er is ook geen ruimte tss radio en handschoenvakje waar je met je handen tss kan.
21 apr 2014 19:45
Dial_888 schreef:Spanningsval...ergens heb je een overgangsweerstand; zekering, contactovergang etc.
Aangezien jouw voltmeter hoogohmig is en nauwelijks stroom 'trekt', geeft hij netjes 12V aan. Zodra je een belasting aan hangt, dondert de spanning in elkaar.....
Krek! Ik heb zelfs meegemaakt dat een zekering bij het doormeten netjes 0 ohm op de multimeter aangaf; maar eenmaal opgenomen in het circuit liep er geen stroom. Zekering (tijdelijk) doorverbonden, werken!
Hopelijk gaat TS het vinden.
|\/|
21 apr 2014 22:48
Hmmm blijkt toch niet zo makkelijk te zijn om erbij te komen. Onderlangs is het gewoon dicht daar, voelt als metaal. Ook aan de rechterkant gaat dat er omheen.
Beetje gezocht op Pelican forum, schijnt dat je er via het klokje bij kan, vandaag geprobeerd maar dat is me niet gelukt. Misschien als de vents er niet zouden zitten. En anders via de kofferruimte, slangen en spullen wegwerken en dan zou je er bij kunnen als je lange armen hebt.
Maar dan nog... er net bij kunnen is nog niet iets kunnen testen of iets anders aansluiten... to be continued...
21 apr 2014 23:44
Wat denk je te vinden op die moeilijk bereikbare plekjes?
Misschien eerst eens bij de zekering en naar de contactdelen (met de plug) kijken. Beetje opschuren enzo. Wel met de spanning eraf, natuurlijk.
21 apr 2014 23:48
Makes sense...
Contactdelen heb ik wel redelijk goed schoongemaakt al maar bij de zekering ben ik nog niet geweest.
Het meeste is nog redelijk nieuw voor me dus dit soort logische opmerkingen worden gewaardeerd!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.