Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
02 jul 2014 12:52
Sinds een week of 2 heb ik een lekstroom/accu probleem, dacht eerst een nieuwe accu na 6 jaar probleem opgelost niet dus!. Alle lampjes in kofferbak etc gaan uit er blijft dus niets branden, Nwe accu 80A was in 2 dagen leeg. Dynamo levert in begin 14,3 volt maar
zakt daarna terug naar 13,56 volt. Heb sterk het vermoeden dat er een diode kapot is. Lekstroom meten door min pool los te halen
en de ampères te meten wordt een drama voor de buurt het alarm gaat af. Wie denkt even mee? Betreft een boxster 986 uit 1997
02 jul 2014 13:22
En toch is dit de enige goede manier. Stroomverbruik in bedrijf meten met een ampere meter.
Min pool van de accu losnemen en er een ampere meter er snel tussen hangen. Dan is het geloei van de sirene weer over.
( uiteraard is er een manier om de accu los te koppelen zonder dat het alarm afgaat. Afhankelijk van het systeem werkt het vaak als je de auto op slot zet, daarna van slot of met de handzender en binnen een bepaalde tijd de accu loskoppeld.
Soms moet de auto eerst op contact en na uitschakelen contact accu losnemen. Weer andere systemen willen juist een paar minuten wacht tijd na het ontgrendelen van de auto)
Meet het stroomverbruik met deuren dicht, met auto op alarm etc.
Succes.
02 jul 2014 17:15
Met een beetje puzzelen, moet het mogelijk zijn om de 2 aansluitingen van je ampere meter al te verbinden met de accupool en de accu klem, voordat je de accu klem loshaalt van de accu pool. Dan blijft de zaak netjes in bedrijf.
Bij mij was de oorzaak ooit een slechte backup accu van het alarm, die lading niet meer vast hield en te veel stroom bleef trekken.
02 jul 2014 18:26
je kan ook de alarmunit even loskoppelen, dat scheelt een boel herrie voor de buren
ze zit naast de accu in de batterijbak.
interieurverlichting die normaal een tijdje blijft nabranden en alarm zijn meestal de oorzaak van dergelijk probleem. als je daar start met meten/zoeken kan de klus snel geklaard zijn.
02 jul 2014 18:57
misschien heeft het met elkaar te maken, had 2 weken geleden probleem met cabriodak dak sluiten ging aan een kant niet goed
kan er een relais blijven hangen denk ik dan? over 2 weken op vakantie, heb nog wel een andere auto maar toch leuk om met deze
de eifel in te gaan!
02 jul 2014 21:23
de kap sluit mbv één centrale motor. als het cabriodak aan één kant niet goed sluit dan is er eerder een mechanisch probleem.
04 jul 2014 22:00
Heb een lekstroom van 0,412 amp erg veel dus. Alarm afkoppelen geeft geen verandering, tijdens rijden met verlichting en airco aan
zakt de boordspanning tot 13,2/13,6 volt en komt never tot 14/14,4 volt ik verdenk de dynamo dat die het op begeven staat, lekstroom via kapotte diode/koolborstels/inwendige vervuiling. Morgen dus een leuk klusje?
04 jul 2014 22:44
Denk ook dat het die kant op gaat ja, bij koude motor 14,1 volt zakt daarna in tot 13,2 en bij afremmen voor verkeerslicht valt de toerenteller bijna tot 0 gewoon door te weinig boordspanning, spanningsregelaar kan ook defect zijn natuurlijk, of een combinatie
breng de dynamo maandag even naar Haarlem om te checken(gratis) en evt te reviseren. Zoiets kan gebeuren na 185dkm toch?
05 jul 2014 1:17
bedrading wil ook wel eens zulke symptomen geven.
word de weerstand ook hoger als het warm word.
vaak is de kabel dan ook bloed heet, weet alleen niet of je er een beetje bij kan.
05 jul 2014 8:43
Als je 'm toch in je handen hebt, kijk dan eens of de massakabel van de accu er nog goed uit ziet.
Die kan behoorlijk verroesten en is eenvoudig te vervangen. Zal niet de oorzaak van je euvel zijn, echter.
09 jul 2014 19:54
Inmiddels een andere dynamo geplaatst, lekstroom is gedaald naar 0,04 amp dus normale waarden. Bij demontage kon de defecte
dynamo niet aangeraakt worden zo warm was tie. Kortsluiting dmv defecte diodes. Ondanks dat de kv temp pas 74 graden was sloeg de motortemp fan aan tijdens stilstaan, alles is dus te verklaren want de sensor zit praktisch boven de dynamo. We kunnen dus weer rijden, bedankt voor jullie meedenken
10 jul 2014 18:27
YO ! Weer wat geleerd.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.