Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Vervanging originele speakers 996 C2

09 jul 2014 18:32

Ola, net eigenaar geworden van een 996 C2 en helemaal happy! Jongensdroom!
Wil wel graag iets doen aan het natte kranten geluid van de originele speakers. (sorry puristen) Soms moet je gewoon even naar iets anders luisteren (het nieuws bijvoorbeeld) dan het prachtige sonore gebrom van de boxer6!
Nou kwam ik via dit forum terecht bij: http://www.jmgshop.com/9xx---porsche-bo ... s-62-p.asp

Vraag, heeft iemand hier ervaring mee? En is het inderdaad een upgrade in geluid? En zijn er betere, en ook betaalbare, alternatieven?

Hoor graag van iemand!

Gr
Marco

Re: Vervanging originele speakers 996 C2

09 jul 2014 19:07

het geluid uit deze speakers is kwalitatief idd een hele stap vooruit tov de originele (non-Bose) speakers met papieren conussen.

de 180 watt ALPINE SPG 10C2 speakers worden op de gebruikelijke veilingsites aanzienlijk goedkoper aangeboden
en de adapterkit heb je mits wat zelf bricoleren absoluuut niet nodig

tot slot hier een tutorial video: http://www.youtube.com/watch?v=W0LPyCoq5k8

13 jul 2014 11:43

Tnx voor de tip :cheers: , heb inmiddels voor 50 euri een setje besteld en ga aan de knutsel! Ik hou jullie op de hoogte van het resultaat

16 jul 2014 17:05

Beste Voordem,

Als eerste excuses voor de late reactie (computer crash) op de vraag van jou op mijn eigen topic. Terugkomend op je vraag .... ja het geluid is stukken beter maar dat komt omdat ik naast de 6 luidspeakers, die ik vervangen heb door 1e. de speakers die jij al op de door jou genoemde site hebt gezien (2x in dashbord en 2x aan de zijkanten achterin) en 2e. 2x de Energy wooferset EV130.3 (in de beide voorportieren), er ook een andere versterker (JL audio XD600/6) voorin daar waar je een cd wisselaar kunt plaatsen en een extra subwoofer (Kenwood KSC-SW11) op de hoedenplank bij in hebt gebouwd. Ik wil foto's daarvan uploaden maar ik weet even niet hoe dat moet. Alleen de (dashbord) luidspeakers vervangen had bij mij niet het gewenste resultaat.

groet,

Dikke Leo

16 jul 2014 20:49

:D :D :D Speakersetje geplaatst, en inderdaad met het youtube filmpje een "koud" kunstje. Geluid stukken beter dan de papieren speakertjes. Maar ja....... het geluid van die 6 cilinder blijft toch het mooiste om te luisteren!
Rij zelf regelmatig een beetje om, de A2 tunnel heeft zo'n mooie galm! :drive:

16 jul 2014 23:15

Wat denk je van de Piet Heijn tunnel in Amsterdam ..... monsterachtig :afro:

18 jul 2014 14:07

Ik wil ook de front luidspeakers van m'n Boxster vervangen door de Alpine set.
Kan iemand mij vertellen wat de + en de - is in de draadboom van de Porsche?

Aan de linkerzijde heb ik een gele draad en een gele draad met een bruin streepje....

Wie o Wie heeft een schema?

Ben er al achter: geel is +, geel/bruin is -

19 jul 2014 23:26

Rule of thumb is dat de draad met het extra streepje erop de min is, makkelijk te onthouden doordat we spreken over een + teken en een - streepje 8)

Rule of thumb is ook dat + aan de batterij rood gekleurd is en - is zwart...
Dat was bij de 912 toch wel even anders... :oops: :cry:
Maw: proberen op eigen risico.
Plaats een reactie