Zo het toeval wil stonden er vandaag twee afspraken voor de APK. Mijn 993 moest gekeurd worden en ook de Fiesta van mijn vriendin.
De Porsche mocht naar Haaglanden motorsport, waar ik om 11 uur een afspraak had en even kon wachten op de keuring. Meteen bij aankomst werd de auto door de keurmeester opgehaald en volgde de keuring. De koplampen werden even netjes afgesteld en ook de bandenspanning gecontroleerd en op de juiste druk gezet. Verder ook meteen oog voor specifieke aandachtspunten bij een 993 en korte tijd later werd een OK vanuit de werkplaats gegeven met daarbij de complimenten dat het zo een nette auto is. Kosten EUR 70,82 inclusief btw en binnen het uur weer onderweg naar huis.
Wat mij betreft top! Fijn bedrijf, goede service dus erg tevreden.
Nu de Fiesta. Gisteren avond even een afspraak gemaakt bij de Kwik fit. Online meteen betaald voor de keuring, EUR 19,95 inclusief btw. Aangegeven werd dat de auto tussen 08:00 en 09:00 moest worden gebracht. Dit heeft mijn vriendin dus ook netjes gedaan. Bij het brengen werd aangegeven "wij bellen u wanneer wij meer weten" Rond 12:30 volgt een telefoontje naar mijn vriendin; "Mevrouw wij kunnen de auto niet goedkeuren. De achterbanden zijn helaas versleten en moeten worden vervangen." Waarop mijn vriendin zegt, volgens mij zijn die gewoon nog goed, is het absoluut afkeur? Antwoord, "helaas met deze banden kunnen wij hem zeker niet goedkeuren. Wij kunnen voor EUR 140,00 twee nieuwe banden monteren" (175/65/14)
Ik ben vervolgens even naar de Kwik fit gereden om te vragen of de APK keurmeester mij even wilde laten zien dat de banden onder de 1.6mm waren en moesten worden vervangen.
Met zijn metertje op de zijkant van het profiel, daar waar de band het minst profiel over had meet hij vervolgens 2.6mm
Vervolgens komt de filiaalmanager erbij en wordt het verhaal verdraaid. Mijn vriendin zal het wel niet goed begrepen hebben, het was een advies maar zeker geen afkeur!
Kortom, je zou verwachten dat die tenten als Kwik fit hun leven verbeterd hadden na jarenlange vooroordelen over oneerlijke handel. Maar niets is minder waar... Zo stond ik er ook bij dat diezelfde APK keurmeester met een Golfje bezig was en er een velg op gooit, de bouten er een stukje in draait en de rest vol gas met de luchttol vast zet. Dit terwijl de velg helemaal niet lekker over de naaf wilde glijden en hij er middels het lomp aandraaien van de bouten op geschopt werd.
Goed, in ben mijn frustratie kwijt en weet nu zeker... Nooit meer naar de Kwik fit.
Laatst bijgewerkt door
DLotus op 16 jul 2014 15:03, in totaal 1 keer bewerkt.