Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Cabrio dak 3.2

07 aug 2014 2:17

Graag wat feedback van mede cabrio rijders ( 911 3.2 1984 )
Ik heb wat problemen met het sluiten van het dak en had graag geweten hoe het bij jullie loopt .
Als ik de kap toe doe zal deze nooit op het frame van de ruit liggen maar enkele centimeters hoger .
Of ik nu de achterruit toerits of niet daar veranderd vanvoor niets aan .
Voor het sluiten moet ik de kap naar voor duwen en dan naar beneden , met de achteruit los gaat dit makkelijker dan als deze vast zit .
Doe ik de kap toe en wil daarna de ruit toeritsen dan is de spanning op de ruitrits zeer hoog .

Hoe gaat dit bij jullie , veel soepeler of ook zoals bij mij :?:

Re: Cabrio dak 3.2

07 aug 2014 8:02

Dak moet gewoon op de raamrand vallen.

Wellicht iets niet goed afgesteld - of iets krom ...

07 aug 2014 8:55

of je achterdeel zit te strak,of je voorste deel zit te strak gemonteerd.
ook je frame kun je afstellen,zodat hij verder naar voren komt.

08 aug 2014 12:47

Bedankt, het geheel bjgeregeld.
Vlt nu op het raamkader en nog niet supermakkelijk maar veel beter bij de vergrendeling.

08 aug 2014 14:24

Rij een keer een uurtje naar het noorden en met je auto langs Pijnacker. Daar zit rovako en die heeft er veel ervaring mee? Zie zijn post hierboven. :salut:

08 aug 2014 16:38

Let ook even op dat je de rits van de achterruit niet stuk trekt door teveel spanning. Eerst de kap ontgrendelen!

10 aug 2014 15:45

Of heb je recent een nieuw rubber gemonteerd in de voorruit-stijl waar het dak op aansluit ?...

Zo ja... de rubbers die Porsche levert zijn alleen goed passend voor de 3.2 en 964 cabrio's.
Voor de oudere type's handbediende cabrio-daken (SC en 3.2...) is het rubber te hoog, op de hoeken te dik en de "voet" van het rubber is te dik waardoor het niet goed is de "sponning" past.

Er zijn op het internet handleidingen/ervaringen te vinden van SC cabrio eigenaren die dit probleem al (lang geleden, zoals ik...) hebben gehad en het rubber hebben aangepast zodat het wel goed passend is.

Succes,

Dick

10 aug 2014 16:04

Alle rubbers zijn vervangen , bedankt voor de info .
Ga vanavond wat google time nemen
Plaats een reactie