Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

toerenteller en brandstof meter 928 doen het niet

10 aug 2014 22:09

kan een porsche 928 kopen bouwjaar 1983 waarvan de toerenteller en brandstof meter ervan niet doet. de vraag is ,is dit goed te herstellen( zit er iet los) .gr jan

Re: toerenteller en brandstof meter doet het niet

10 aug 2014 22:29

Ik kan je niet helpen of dit makkelijk te verhelpen is, maar lijkt me wel het minst ernstige om een 928 te laten staan.

Is het met die andere 928 eerder dit jaar niets meer geworden?

Re: toerenteller en brandstof meter 928 doen het niet

11 aug 2014 9:45

Kan van alles zijn, elektronica, los kabeltje, maar mbt brandstofmeter kan ook de vlotter vasthangen bijvoorbeeld (heb ik ook eens gehad).
Dus dan lijkt het alleen maar of hij niet werkt...
Voor mij wel een alarmbel trouwens, als de vorige eigenaar dit soort dingen nog niet laat verhelpen hou ik mijn hart vast voor de rest...

Re: toerenteller en brandstof meter 928 doen het niet

17 aug 2014 20:53

met die andere posche 928 uit joure is het niets geworden
met deze ?.ik zal er morgen heen om hem te bekijken het is een porsche 928 4.7 S automaat bouwjaar 1983 .174.000 km op de teller
verder nog tips waar ik op moet letten? ik heb er wel zin aan maar ben ook een beetje bang om een kat in de zak te kopen. gr jan

Re: toerenteller en brandstof meter 928 doen het niet

17 aug 2014 21:27

Neem dan beslist een kenner mee, of laat in ieder geval een AKK doen bij een deskundige.

Re: toerenteller en brandstof meter 928 doen het niet

17 aug 2014 21:42

sorry maar wat betekend AKK,is dit een bepaalde keuring of zo

Re: toerenteller en brandstof meter 928 doen het niet

17 aug 2014 22:12

AKK staat voor Aankoop Keuring. Deze is aan te vragen bij elke specialist of Porsche dealer. Bestaat uit een technische keuring, incl. proefrit. Kosten ruwweg tussen de € 200 en € 275 maar kan je heel veel leed besparen. Verkoper moet dit wel goed vinden, kosten zijn altijd voor rekening van de 'koper'.
Daarnaast mijn tip: veel auto's bekijken, keuze maken tussen handbak/ automaat etc. Historie is altijd belangrijk (ingevulde boekjes / facturen etc.) met name recente periode (distributie vervangen etc.)

Bij een 928 is een gezonde 'stroppenpot' wel echt een must. :popcorn:
968 levert minder vermogen, maar vereist ook minder specialistische kennis. Mensen die er één hebben gehad zijn er doorgaans erg over te spreken. :salut:
Plaats een reactie