Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
14 aug 2014 17:31
Hallo, als ik mijn 996 cabrio uit 2000 met de sleutel op slot wil doen gaat hij even op slot, meteen weer terug open en geeft hij twee keer een kort claxon signaal, met de sleutel in de deur gaat hij ook even op slot en weer open. Iemand een idee ? Alvast bedankt
14 aug 2014 17:58
Klinkt alsof hij ergens niet goed sluit. Voor- of achterklep open, bijrijdersdeur of dak niet goed dicht?
14 aug 2014 18:01
Dashboard kastje of vakje in midden console heb ik ook wel eens gehoord
14 aug 2014 18:10
Nee alles is goed dicht, incl vakje in de auto, vorige week ging het raammechanisme kapot en vanaf dat moment ook het probleem met het niet op slot gaan, nu heb ik vandaag het raammechanisme vervangen en hoopte dat het daarmee was opgelost maar helaas. Zou het in n schakelaar van de deur of zo kunnen zitten ?
14 aug 2014 20:06
Bartquist schreef:Hallo, als ik mijn 996 cabrio uit 2000 met de sleutel op slot wil doen gaat hij even op slot, meteen weer terug open en geeft hij twee keer een kort claxon signaal
Zeker weten 2x? Heb zelf namelijk de ervaring dat de auto dit maar 1x doet als een deur niet dicht is of middenconsole open is. Misschien dat 2x claxon iets anders is.
14 aug 2014 21:09
Ja 100% zeker, heb ook nog geen instructie boekje, deze ligt nog bij de vorige eigenaar
14 aug 2014 21:13
Hallo,heb dit voor een paar weken terug ook gehad,deur op slot,met de afstandsbediening,ging meteen weer van slot af,ook alles nagekeken,bleek het raammechnisme ook kapot,deze laten vervangen,nog hetzelfde probleem en ook 2x claxon,bleek het slot kapot tezijn,zit ook electronica in,en die denkt dat, de deur niet dichtzit terwijl hij wel dicht is.specialist kan het uitlezen,weet je ook welk slot,bij mij is het weer opgelost.
14 aug 2014 23:34
Bedankt voor de tips iedereen, ik ga morgen maar n specialist bellen voor n afspraak, ook nog n keuze heb de auto nog maar net en nog niet eens nagedacht waar ik hem in onderhoud ga doen.
15 aug 2014 0:00
@ bmwcoupe; Wel apart trouwens dat bij allebei het raammechanisme tegelijkertijd met een slot kapot gaat, was het bij jou hetzelfde slot als van de deur waar het raammechanisme is vervangen ?
15 aug 2014 10:12
Ik heb hetzelde gehad, de dealer heeft hem toen uitgelezen, bleek slot van de rechter deur te zijn, nieuw slot kost iets van 140 euro. Is even een uurtje werk, en hij zit er in. (zelf gedaan)
15 aug 2014 10:41
En heb je dan een extra sleutel of kan dat met de bestaande sleutel ?
15 aug 2014 12:25
In de diverse webshops wordt nergens iets gezegd over een extra sleutel.
Het lijkt me dat de cylinder dus overgezet wordt.
Er zijn trouwens drie verschillende sloten verkrijgbaar, afhankelijk van de optie's van de auto.
P6587 DEURSLOT STUUR LINKS / RECHTS / ANTIDIEFSTALINRICHTING (M534),
BLOKKERING ANTIDIEFSTAL 315 MHZ (M535) € 169,30 incl. BTW
P10555 DEURSLOT STUUR LINKS / LINKS € 129,42 incl. BTW
P10559 DEURSLOT STUUR LINKS / RECHTS € 123,73 incl. BTW
Het verschil tussen p10555 en p10559 heb ik trouwens niet kunnen ontdekken.
15 aug 2014 13:09
Haha, lees je eigen post nog eens goed door, dan kom je erachter dat 5 het linker slot betreft en 9 het rechter slot
Patrick schreef:En heb je dan een extra sleutel of kan dat met de bestaande sleutel ?
Het slotje in de handgreep blijft gewoon behouden.
15 aug 2014 14:43
Voor linksgestuurde auto's ...nu zie ik het ook
Brandt het ledje op de "van binnenuit portieren op slot schakelaar" indien het slot defect is ?
Af en toe gaat dit bij mij spontaan aan.
15 aug 2014 17:08
Bij mij brand dit lampje niet in ieder geval
17 aug 2014 0:44
Hallo Bartquist,bij mij was het slot van de andere deur kapot,dan van het raammechanisme,raammechanisme was dus niet de oorzaak van de 2x claxon,en het weer open gaan van het slot
22 aug 2014 12:05
Bijna altijd de deurmodules in de portiers, vaak is de bestuurderskant al een keer vervangen (wordt immers het meest gebruikt) montage is eenvoudig te doen (let wel op dat je bij de bestuurderskant wel de deurklinkhevel in de module steekt, anders gaat je portier niet meer met het slot open, de passagiersdeur heeft geen slot bij de deurgreep) De modules bestellen bij Porsche op chassisnr. kosten meestal rond de 140,- ex per stuk. Succes. Foutcodes gaan vanzelf weg als de modules vervangen zijn, de dubbele piep geeft aan dat het alarmsysteem een storing heeft, een enkele piep geeft aan dat er iets open staat, kan zijn portier, voorklep, achterklep, of middenconsule armsteunscharnier. Succes
22 aug 2014 23:38
RCH18 schreef:....(let wel op dat je bij de bestuurderskant wel de deurklinkhevel in de module steekt, anders gaat je portier niet meer met het slot open, de passagiersdeur heeft geen slot bij de deurgreep) ......
Goede tip inderdaad.
Heb wel eens aan het bestuurderszijde slot een probleem met de microswitches opgelost, maar het slot daarbij niet goed terug gemonteerd. Merk je niets van.... todat je een keer de auto uit de 'slaapstand' moet halen met je sleutel in je portierslot en tot je schrik merkt dat het slot niet reageert en de auto dus niet open gaat met de AB.....
Heb toen (met een reserve wielmoerslotsleutel die ik BUITEN de auto had) een wiel moeten verwijderen (Alarm gaat ondertussen af vanwege hellingshoekdetector....) en moeten vissen naar het stalen draadje om de voorklep te kunnen openen. Daarmee sprong de auto eindelijk uit de slaapstand (alarm afgaan is blijkbaar niet genoeg) en kon ik de auto met het de AB weer gewoon openen en de boel herstellen....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.