Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
21 aug 2014 13:29
Ik heb inmiddels 500km gereden met mijn 964 en het is me opgevallen dat zelfs als de CCU een ventilatorsnelheid van 0 heeft er veel lucht door de rooster komen. Het is zelfs zo dat de snelheid, afgeleid aan het geluid, van de kachelmotor gelijk oploopt met de toeren van de motor.
Nu heb ik me opnieuw een beetje verdiept in de techniek van de 964 en ze zijn ontworpen om altijd lucht door de rooster te pompen via de kachelmotor, zelfs als de snelheid van de CCU op 0 staan. Maar volgens mij klopt het niet dat de kachelmotor zo hard moeten blazen. Heel soms gaat ie wel uit en dan is het ook veel rustiger qua herrie in de cabine.
Ik weet dat er een temperatuur sensor, weerstand en relay de kachelmotor aansturen, maar hoe kan ik de werking testen?
21 aug 2014 23:04
Dankjewel PTT, de pagina van deze heer heb ik aal keertje doorgenomen, maar ik zie mijn probleem niet omschreven. Wel iets die daar bijna op lijken. Misschien ga ik morgen even langs PCA dan kunnen ze de wagen uitlezen.