Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

aansluitingen benzinepomp 911 '77

01 okt 2014 11:46

Afgelopen weekend mijn nieuwe brandstof pomp proberen te installeren. Helaas kwam ik erachter dat de aansluitingen op mijn oude pomp uit ’77 niet pasten op mijn nieuwe Bosch pomp. Ik ben op zoek naar het onderdeeltje die je in de uitvoer van de brandstof pomp draait (check valve in het engels dacht ik)
Het koperkleurige busje dus in onderstaand plaatje.

Afbeelding

Hierop moet ik dan nog een banjo sluiting monteren. Deze banjo sluiting heb ik inmiddels gevonden bij een webshop alleen die “check valve”nog niet.. wie o wie kan mij helpen aan een adresje en evt een onderdeelnummer 

Bedankt!

Re: aansluitingen benzinepomp 911 '77

05 okt 2014 13:52

Heb je al iets gevonden?
Waar is die check valve voor?
Kan de banjo niet rechtstreeks op de pomp?

05 okt 2014 14:06

Zit die terugslag klep niet al in de pomp?

Heb afgelopen jaar ook mijn pomp vervangen (924 uit '83) van een Bosch naar een Pierburg. Daar zat de terugslagklep er standaard al op, terwijl er bij de oude ook zo'n tuitje op zat. Hoe zat het bij je oude pomp?

@nordrack, terugslagklep is voor het op druk houden van de benzinetoevoer naar de motor. O.a. om starten te vergemakkelijken. Een 77-er is toch ook voorzien van k-jettronic?

05 okt 2014 14:45

Had de oude pomp geen terugslagklepje dan?
En deze was ook niet over te zetten? Als hij nog 100% is tenminste....
Een banjo kan niet rechtstreek op de pomp.... daar is deze terugslagklep dus ook voor...
Zorg dat je de juiste koperen ringen erbij hebt voor de afsluiting van de banjo op de terugslagklep.....

05 okt 2014 17:07

Ah ik zie het al.
3 is de terugslagklep waar de banjo op komt.
1 is een pomp met ingebouwde klep.
Ik vind het wel vreemd dat de oude terugslagklep niet op de nieuwe pomp past.
Heb je al eens gemeten wat voor schroefdraad het is?
Afbeelding

06 okt 2014 10:43

mannen,

bedankt voor de reacties. De oude terugslap klep paste inderdaad niet op mijn nieuwe Bosch pomp. en ik heb alleen de kale pomp geleverd gekregen (en ook besteld in mijn onwetendheid :shock: ).

Op de nieuwe hoort een M12 x 1.5 en de oude terugslap klep was denk ik een M10 (kleiner in elk geval). Ik heb de onderdelen nu besteld bij filterservice Twente (terugslagklep, banjo en koperen ringetjes) ik zal hier ook nog wel een stukje teflon omheen wikkelen om te zorgen dat hij niet gaat lekken.

06 okt 2014 14:07

Die teftape mag je weglaten. De zachtkoperen ring is de dichtring.
Je hebt zelfs kans dat de teftape oplost in je brandstof. Met diesel en teftape heb ik slechte ervaring.
Hoe dan ook, de ring is ter afdichting. Die zit daar niet voor niks.
Succes :wink:
Plaats een reactie