Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Dashboard uitbouwen 911 SC 79

04 nov 2014 23:13

Beste Porsche liefhebbers,

ik ben enkele jaren in het bezit van een 911 3.0 SC en wil deze winter mijn interieur opknappen. De meeste panelen en bekleding gaan makkelijk los en kun je zonder problemen uitbouwen echter het dashboard is een probleem.
Mijn vraag is dan ook kan iemand me advies geven hoe ik het beste het dashboard kan uitbouwen, liefst zonder de voorruit eruit te halen.

groeten,

Paul

Re: Dashboard uitbouwen 911 SC 79

07 nov 2014 14:03

De bekleding van het dashbord is prima los te krijgen, als je maar weet waar alle schroefjes zitten. Ik zal eens zoeken of ik een plaatje kan uploaden.

Komt er kortweg op neer dat je de luchtroosters net onder de voorruit los moet schroeven; voorruit kan blijven zitten. Verder zit de bekleding op div plaatsen vast achter het instrumentenpaneel; in het schuim van de bekleding zitten stukken draadeind die door het plaatstaal van het dasboard met moertjes vast zitten.

Je kunt hier het makkelijkst bij vanuit de kofferruimte als je het ventilatorhuis eruit haalt. Alternatief is dat je enkele klokken lostrekt en door de openingen daarvan werkt. De moeren aan beide uiterste zijkanten moeten zowiezo vanuit de kofferruimte.

Verder voorzichtig doen met de zaak lostrekken, het zijn dure paneeltjes gek genoeg. Vooral geen haast hebben en er een beetje de lol van inzien.

07 nov 2014 18:07

alvast bedankt voor je reactie zou inderdaad fijn zijn als je een afbeelding kan uploaden maar ik ga het zeker proberen.
groeten Paul

08 nov 2014 1:09

Check ook eens 101 projects boek.
Plaats een reactie