Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
12 nov 2014 10:34
Ben wel eens stiekum aan het rondkijken voor een Porsche ipv de DD.
Probleem is dat 99% van alle leuke Porsches een schuifdak lijken te hebben.
Gisteren nog naar een 964 C2 gekeken, pas ik met geen mogelijkheid in.
Nu werd mij aangeboden voor 1200 euro het schuifdak eruit te halen (dichtlassen) en de hemel aan te passen.
Kan dat voor zo weinig geld?
Stond een SC waarbij het ook gedaan werd, zag er van buiten netjes uit, maar binnenkant was nog niet afgewerkt.
Weet ook niet hoeveel plamuur er op zit.
12 nov 2014 10:43
Dat lijkt me erg goedkoop...
Bedenk ook wat het doet met de waarde van de auto. Nog een paar jaar en dan wordt steeds belangrijker dat een auto origineel is denk ik.
Ze zijn er wel zonder schuifdak, langer / beter zoeken lijkt een betere optie.
Je kunt natuurlijk ook de stoel laten aanpassen ( lager kussen) dat kan ook een stuk schelen, is minder ingrijpend en veel goedkoper.
12 nov 2014 10:53
Cazzo Super Veloce schreef:Gisteren nog naar een 964 C2 gekeken, pas ik met geen mogelijkheid in.
Ehm wacht even...... Cazzo kijken naar een 964!?
"Dikke lippen, olie lekkende ......." ?!?! (Jouw woorden toch?!)
Hahaha......
De wereld op zn kop
12 nov 2014 10:58
The next best...
Maar wel serieuze vraag, 993 4S en een 964 C2, zou een leuke combi zijn...
12 nov 2014 11:08
Gewoon even aan Jeroen vragen.....
12 nov 2014 11:15
Welke Jeroen?
12 nov 2014 11:17
Ooit eens zelf gedaan bij een Honda CRX.
Een beetje lasser
kan dit nagenoeg zonder vervorming voor elkaar krijgen zodat
hoeveelheid benodigde plamuur tot een minimum beperkt blijft.
Na twee avonden was het dakje spuitklaar, dus dat zal ongeveer 8 tot 10 uur werk geweest zijn.
(Ik zal vanavond eens kijken of ik de foto's hiervan kan vinden)
12 nov 2014 11:19
Wow...Cazzo.....Straks rij je nog een Audi als DD.
Maar zonder gekheid....ik zou gaan zoeken naar 1 zonder schuifdak.
Ik weet niet hoe lang je bent, maar ik met mijn 194cm pas er goed in.
Sccs met de zoektocht iig....keep us posted
12 nov 2014 11:26
Cazzo Super Veloce schreef:Nu werd mij aangeboden voor 1200 euro het schuifdak eruit te halen (dichtlassen) en de hemel aan te passen.
Kan dat voor zo weinig geld?
Dat is een optie....
Je kan ook een groter deel van het dak laten weghalen en een ployester dak monteren....
Gebeurd wel vaker in de racerij bijvoorbeeld...
12 nov 2014 11:31
Ik zou gewoon eens een plaatwerker vragen
Dan weet je hoe en wat
Maar scheelt een schuifdak zoveel hoofdruimte ?
Ik dacht een cm of 3
Maar misschien ben je net een paar jaar te laat om nog een redelijk geprijsd exemplaar te vinden zonder lek dak
Of een cabriolet kopen met hardtop
Pas je zomers als het dak open kan ruim in en s'winters kun je mooi glibber en met je hardtop in combinatie met je c2
12 nov 2014 11:36
Inderdaad als DD zou ik eerder denken aan een C4.
Hier:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... c=st|sr,as eentje gevonden zonder schuifdak
12 nov 2014 11:37
Cloaca schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Nu werd mij aangeboden voor 1200 euro het schuifdak eruit te halen (dichtlassen) en de hemel aan te passen.
Kan dat voor zo weinig geld?
Dat is een optie....
Je kan ook een groter deel van het dak laten weghalen en een ployester dak monteren....
Gebeurd wel vaker in de racerij bijvoorbeeld...
Klopt, maar niet best voor de waarde lijkt me, en dat is 1 van de redenen dat ik nog een luftie zou willen hebben.
12 nov 2014 11:42
Heb al een C4 en denk dat de C2's harder stijgen dan de C4.
Ja, er is ook een economische overweging, de 535 schrijft hard af, en van de bijtelling word ik ook niet blij.
Op mobile staat de perfecte C2, maar aan de Poolse grens.
Nu ff geen tijd om te gaan kijken (en ook geen haast)
12 nov 2014 11:46
Tja, maar als je met sneeuw en gladheid moet rijden ben je denk ik toch een stuk meer happy ( en veiliger onderweg) met een C4.
Wat betreft die waarde ontwikkeling, ik betwijfel of er zoveel verschil (gaat) zit(ten) tussen en C2 en een C4.
12 nov 2014 11:51
De c2 is leuker voor het circuit gebruik ivm het makkelijker uitbreken van de achterkant
De c4 is gewoon veiliger als alledaagse auto
Ik heb 1keer een c2gehad en wil hem voor niks nog niet terug
Maar ieder wat wils
12 nov 2014 11:51
Ach die 3 dagen per jaar dat het glad is in NL...
12 nov 2014 11:53
Je hebt maar één dag nodig om hem in de prak te rijden.
12 nov 2014 11:56
3 sekonden is genoeg dan nog een paar sekonden tot de klap en dan hopen lijk alleen blikschade anders misschien nooit meer de oude
12 nov 2014 11:58
Gelukkig heb je daar verzekeringen voor.
12 nov 2014 12:26
Neppert schreef:Ik weet niet hoe lang je bent, maar ik met mijn 194cm pas er goed in.:
Maar zet dan die helm maar eens op
Was geen rijden op het circuit
12 nov 2014 12:29
Het scheelt zo'n 5 cm als je het juist doet ...
Met alleen het gat in het dak dichtlassen ben je er nog niet.
Binnenbak (waar het schuifdak in huist moet er ook uit.
Nieuwe binnen-hemel plaatsen waarvan je de balijnen aan moet passen.
Etc.
12 nov 2014 12:39
molen934 schreef:Neppert schreef:Ik weet niet hoe lang je bent, maar ik met mijn 194cm pas er goed in.:
Maar zet dan die helm maar eens op
Was geen rijden op het circuit
Ik ging alleen van straatgebruik uit idd.
12 nov 2014 12:40
De optie is een paar posts hiervoor al gegeven maar een stoel en/of stoelframe aanpassen is veel goedkoper en makkelijker terug te draaien.
Heb het zelf ook gedaan in mijn 912, voor de mooi dan wel allebei de stoelen doen.
12 nov 2014 12:56
Olaf schreef:Het scheelt zo'n 5 cm als je het juist doet ...
Met alleen het gat in het dak dichtlassen ben je er nog niet.
Binnenbak (waar het schuifdak in huist moet er ook uit.
Nieuwe binnen-hemel plaatsen waarvan je de balijnen aan moet passen.
Etc.
Precies, daarom vind ik 1200 euro ook erg goedkoop, en twijfel ik dus over de kwaliteit.
12 nov 2014 12:57
felix bahama 912 schreef:De optie is een paar posts hiervoor al gegeven maar een stoel en/of stoelframe aanpassen is veel goedkoper en makkelijker terug te draaien.
Heb het zelf ook gedaan in mijn 912, voor de mooi dan wel allebei de stoelen doen.
Hoeveel cm kun je daarmee winnen?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.