Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
16 nov 2014 19:48
Het blijkt niet het ventilatortje van de CCU te zijn, het komt uit het midden van de dash, is het de kachelventilator ?
Zijn er 964 rijders die ervaring hebben met herstellen/vervangen van die moter ?
16 nov 2014 19:54
bekend fenomeen. begin van het einde. verwarming.
viewtopic.php?p=624940#p624940
16 nov 2014 20:05
Je kunt proberen om het lager te reinigen en te smeren mits er niet teveel speling op de as zit
Anders vervangen
16 nov 2014 22:11
T kan ook een muis zijn....
Kachelventilator kaduuk, lagertje: als je die gaat vervangen, gelijk beide ventilatoren vv, want dan gaat de ander vaak ook binnen afzienbare tijd kaduuk. Geen tweedehands doen, want die gaan ook stuk, gelijk nieuw erin dus!
16 nov 2014 22:48
De mijne had er 2 jaar geleden ook last van. Dat heeft Robert Visser op een of andere manier opgelost zonder dat ik een paar honderd euro voor nieuwe motortjes kwijt was. Ik heb wel eens ergens gelezen dat de motortjes gesmeerd konden worden door een gaatje in de behuizing te boren en daardoor olie in te spuiten. Maar misschien was dat ook maar een broodje aap verhaal. In elk geval gaat het bij mij nu al 2 jaar weer goed.
Laatst bijgewerkt door
frankv op 16 nov 2014 23:04, in totaal 1 keer bewerkt.
16 nov 2014 22:52
Heb geprobeerd met muizenkorrels, maar no takers
Is er een DIY instructie om die blower(s) eruit te halen en weer te monteren ?
Na reparatie odo meter en electr.deur mechanisme en startmotor deins ik nergens meer voor terug
16 nov 2014 22:59
Toch wens ik je succes was voor mij twee dagen werk zonder brug en wil het niet nog eens doen
16 nov 2014 23:04
Rob, dank je ! Heb je nog tips ? iedere tip van een ervaringsdeskundige is welkom !
16 nov 2014 23:11
Eerste de benzine leiding losmaken van de pomp onder de auto want de tank moet eruit.
De een lege tank is ook wel fijn.
Tooltje om de radio en airco unit uit dashboard te halen bij de hand
En torx
Verder kan het met gewoon gereedschap
Bestel maar vast nieuwe verwarmings slangen die bij de voeten zitten als het de orginele zijn krijg je ze niet heel of netjes terug, ze zijn niet goedkoop.
Misschien nieuwe rubbers als je een airco hebt maar weet niet of die kan blijven zitten
En doe meteen de waterafvoer doorspuiten nu je er toch bij bent als tank en schutbord eruit zijn
16 nov 2014 23:54
Ik ben na, ik meen, 3 jaar nog steeds "piepvrij" na er wat WD40 ingespoten te hebben vanuit de achterzijde .... Geen lifetime warranty maar voor mij vooralsnog afdoende. Misschien eerst dat eens proberen?
17 nov 2014 0:01
hier + 1 wd 40 erin gespoten , hoefje enkelt ff buisje los te halen met tuitje erin spuiten weer dicht en hijs weer als nieuw !
.
17 nov 2014 10:36
Ha !!! WD40 eerst ! waar spuit je dat in ?
17 nov 2014 14:03
drknauf schreef:hier + 1 wd 40 erin gespoten , hoefje enkelt ff buisje los te halen met tuitje erin spuiten weer dicht en hijs weer als nieuw !
Ik snap de dokter ook niet helemaal.
Staat er niet ergens een How-to of DIY over dit piepen?
17 nov 2014 15:49
Dat was mijn defecte blower achter in het motorcompartiment. Die maakte echt wel wat meer kabaal dan een piepje achter het dashboard.
Een dergelijke revisie is vast ook mogelijk met de blowertjes in het vooronder, maar als WD40 al genoeg helpt, probeer ik dat ook liever eerst maar eens.
17 nov 2014 16:03
WD40 is een oplosmiddel en geen olie/smaarmiddel
Het kan namelijk een lager ook helemaal kapot maken, ik zou een PTF spray of vaseline spray proberen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.