Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
10 jan 2015 12:38
Ik kreeg laatst een melding in mijn dashboard dat en van mijn bocht verlichting lampen defect was, deze was ook geheel uitgevallen aan beide zijde.
Toen de koplampunit uitgebouwd ( pracht van een systeem bij porsche) en de lampen nagezien er was er geen een stuk.
Na het inbouwen van de koplampen deden de lampen het weer zonder er een te hebben vervangen, maar nu vraag ik mij af moeten de bochtlampen standaard aan staan bij een cayenne met auto licht optie.
Als ik nu voor de auto sta branden ze tegelijk met de xenon lampen, en als iemand aan het stuur draaid gaan ze veel veller branden
Het was me eigenlijk niet echt eerder opgevallen dat ze al branden, maar volgens het boekje moeten ze pas bij 3 km/uur functioneren
Als ik in een garage sta en de auto start waarbij de lampen automatisch aan gaan en aan het stuur draai lichten ze ook op, is dat normaal.
Wat ik jammer vind is dat de lampen behoorlijk geler zijn dan de xenon lampen, zijn daar nog opties voor om dat te verbeteren en welk merk lamp raden jullie dan aan.
Ja ik weet het wel een hoop vragen over een lamp.
10 jan 2015 13:38
Misschien dat er net als b.v. bij vag.com ook bij Porsche de mogelijkheid is dat er met de instelling is gespeeld ?
Dus misschien eens in je computer (laten) kijken voor de instellingen.
10 jan 2015 19:29
Welk type lamp zit erin?
10 jan 2015 21:10
De bocht verlichting is een standaard Osram 55 watt H3 lamp
Maar hij brand heel licht als je gewoon rechtdoor rijd en hij brand fel als je de bocht in gaat
11 jan 2015 14:45
mmm ja dat kleurverschil is niet zo chique. verbaasd me eigenlijk. Audi is altijd erg goed in de lampenpartij....... Enfin, lamp vervangen door LED geeft een mooier kleurbeeld. Echter is de functie van de lamp dan waarschijnlijk verloren omdat LED een heel ander licht geeft, de intensiteit klopt dan waarschijnlijk net meer.
11 jan 2015 15:55
Bochtverlichting staat altijd aan, ook als je stilstaat in de garage en je stuur draait. De melding dat er een lampje stuk is kan je meestal al verhelpen door er een klap op te geven.
. kreeg de melding nml. ook af en toe. Denk dat de stekker dan weer iets minder contact maakte
11 jan 2015 16:08
Oké dus dat is normaal dat de bochtverlichting standaard aan staat, alleen raar dat het boekje meld dat het pas bij 3 km/uur in werking treed.
En jammer dat de verlichting een afwijkende kleur van de xenon lampen heeft bij gewoon rechtdoorrijden.
Maar wel erg mooi als je in het donker de bocht ingaat en deze bocht dan extra verlicht wordt waarbij de kleur dan wel hetzelfde is als de xenon koplampen, je ziet duidelijk die extra bundel licht meeschijnen
11 jan 2015 16:55
Davywag1 schreef:Bochtverlichting staat altijd aan, ook als je stilstaat in de garage en je stuur draait. De melding dat er een lampje stuk is kan je meestal al verhelpen door er een klap op te geven.
. kreeg de melding nml. ook af en toe. Denk dat de stekker dan weer iets minder contact maakte
Enorm irritant als je bij het minste oneffenheid op de baan die melding krijgt en weer ziet verdwijnen
. Heb zelfs eens enorm geluk gehad dat het net weer werkte toen er een politiecombi passeerde.