Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Raamantenne 996 / 986 aansluiten ?

18 jan 2015 22:34

Hoi,

Toen ik mijn Boxster kocht zo'n vier jaar geleden gelijk de audioinstallatie ge-upgrade. Tot de dag van vandaag alleen MP3 geluisterd. Radio-antenne nooit aangesloten. Wil nu toch wel af en toe radio luisteren. De antenne-aansluiting (stekker) ligt achter de radio. Deze komt van de raam-antenne welke in de voorruit verwerkt zit (origineel). Weet iemand of ik deze zonder probleem aan kan sluiten op mijn Sony headunit of moet ik deze antenne voorzien van spanning omdat er bijvoorbeeld een versterker in verwerkt zit ?

63608

Re: Raamantenne 996 / 986 aansluiten ?

19 jan 2015 1:39

zoek eens op of jouw sony ook deze ISO stekkers heeft. zo ja, gewoon aansluiten.

Afbeelding Afbeelding

ik kan me niet herinneren dat ik een extra aansluiting heb moeten doen toen ik de CDR21 vervangen heb door een becker traffic pro high speed.
dat was echt plug&play met allemaal dezelfde stekkers.
als die amplifiers hun voeding apart via de radio moeten krijgen, dan hangt de stroomdraad daarvoor meestal met tape bij aan de coax van de antenne. die sluit je dan aan op de voeding van de sony voor aansturing van een elektr uitschuifbare antenne.

19 jan 2015 9:48

Ik weet wel dat mijn Sony een coax aansluiting heeft net zoals op de foto die jij hebt geplaatst.

Alleen de ISO aansluiting is van dit type:

63609

19 jan 2015 10:03

Je hebt wss een koppelstuk tussen de aansluiting van je nieuwe radio en de oude ISO stekkers die standaard in je 986 zitten :?:

Op A5 van de oude iso zit je antenne-versterker .. indien aanwezig.

Deze zal dan van de radio (als deze aan staat) 12 Volt moeten krijgen.

Succes!

19 jan 2015 14:29

Klopt, ik heb deze verloop ertussen gesoldeerd. Moet ik 's nakijken of die voeding voor de antenne inderdaad aanwezig is.

63610
Plaats een reactie