Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
01 feb 2015 12:33
Mijn 3.2 staat droog en veilig in een parkeergarage
en dat wil ik graag zou houden.
Daarom overweeg ik om het dievengilde het iets moeilijker te maken: ik heb niet de illussie dat als ze je auto mee willen nemen dat iets hun kan stoppen, maar toch.
Wat kunnen jullie aanbevelen? En wat zijn jullie ervaringen met bijv een stuurslot oid.
Belangrijk voor mij is dat het universeel inzetbaar is en de kans op beschadiginegn aan het interieeur minimaal en liefst ook een beetje eenvoudig/practisch.
Fijne zondoag
Guido
01 feb 2015 12:42
Rotor uit de verdeler halen, bougiekabel verwijderen.
Dme relais verwijderen
01 feb 2015 12:48
Bearlock als dat gaat op een Porsche?
01 feb 2015 13:08
Had op onze g klasse toentertijd een hoofdschakelaar op da sigaretteaansteker, je kon hem dus alleen starten als je deze indrukte.
Ik heb nu ook zoiets op de 993, wat ga ik niet vertellen natuurlijk
01 feb 2015 13:13
Als je geen risico wil lopen met storingen in je alarm systeem , Bearlock nemen goede ervaring mee en verzekering is er ook HEEEl blij mee. of een wiel mee naar huis nemen
dan kijken ze pas gek op
01 feb 2015 13:47
Bobine kabel verwijderen ...
Stuur verwijderen ...
Op de rest is het dievengilde voorbereid
01 feb 2015 14:00
gebruik een combinatie van verschillende zaken die het stelen een flink pak vertragen.
als ze hem echt willen hebben, dan slepen ze hem mee om een trailer en staat ie enkele minuten later in een zeecontainer. dan heeft een tracking systeem ook al geen zin meer.
je kan op verschillende manieren de aansturing van ontsteking en benzinetoevoer belemmeren. een opzichtig pedalenslot met verankering aan het stuur wil ook al eens helpen.
en voor de latere modellen ook de ODB2 stekker onklaar maken om te beletten dat ze via deze weg de immobiliser/alarm/motronic overnemen.
01 feb 2015 14:04
....dus om te voorkomen dat je auto gestolen wordt steeds je bobinekabel en stuur verwijderen.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen hun auto zo beveiligen bijv als ze naar het Autotron Rosmalen gaan?
http://www.bd.nl/regio/den-bosch-en-omg ... -1.4521405
01 feb 2015 14:20
Je zou toch niet meer durven om een evenment te bezoeken........of je moet je auto in de gaten kunnen houden.
01 feb 2015 14:32
Ik zweer bij de disklok. Het enige systeem dat ze niet makkelijk van je stuur kunnen halen door bijv het stuur door te zagen en het stuurslot eraf te schuiven.
hieronder maar even de 1e google url die boven kwam
http://www.anti-diefstal24.nl/product/2249/31/disklok-tno-scm-large-42-44
01 feb 2015 14:36
chelsea schreef:Had op onze g klasse toentertijd een hoofdschakelaar op da sigaretteaansteker, je kon hem dus alleen starten als je deze indrukte.
Idd ergens een schakelaar plaatsen welke het elektrische circuit onder breekt en jij de enige bent waar deze zich bevind werkt erg goed. Heb dit ooit gedaan met een magnetische schakeling, je diende een magneet op een bepaalde plaats onder het dashboard te houden voordat je de auto kon starten.
Werkte perfect.
Maar ja, als ze de auto opladen heb je er niets aan.
01 feb 2015 16:02
Heb een slot tussen de handrem en de versnellingspook.
01 feb 2015 17:20
+1, van alle stuursloten volgens mij de beste.
Alhoewel ik ook hiervan al filmpjes ken waarin ze met de juiste tools (en dan bedoel ik niet de sleutel) binnen 10min eraf zijn.
Werkt dus vertragend, en preventief voor de amateurs in 't gilde, maar de wat betere stop je er ook niet mee.
En vind 't geen porum zo'n ding in de auto, maar voor in een parkeergarage is dat minder boeiend.
Gewoon goed verzekeren en een beetje hopen.
01 feb 2015 17:26
Een ART gekeurd kettingslot door de velg. Ook makkelijk voor evenementen, kost niet veel tijd.
01 feb 2015 17:41
Ook hier goede ervaringen met disklock. Auto biet meer gejat sinds ik hem gebruik...
01 feb 2015 19:48
Hallo, ik ben nieuw en heb n beveiligde P. Hoe?? Simpel, een plastic sleutel bij de accu, erin om te starten
Maar inderdaad ALS ze het willen hebben...er zit ook een afgekoppelde of niet complete alarm erin, moet ff kijken hoe of wat,
De auto staat 3 maanden van de weg, het terrein zelf is ook beveiligd en de baas woont er naast
Gr. Ansf
Als je ergens bent in de stad of zo, kan je er iets uithalen...maar dat is opzichtig of opvallend
N stuurslot of versnelling /handrem slot kan ook
02 feb 2015 20:55
Plak een grote sticker met "warning water cooled" op alle ruiten;-)
02 feb 2015 23:14
Ansf schreef:Hoe?? Simpel, een plastic sleutel bij de accu, erin om te starten
Had ik ook. Was ook nog eens handig als je een 964 een tijd moest laten staan. Was de accu na 3 weken tenminste niet leeg. Moest je wel je klokkie weer gelijk zetten
03 feb 2015 8:52
... en de radio code uit je hoofd leren
03 feb 2015 9:14
Bestuurdersstoel in de voorste stand zetten en een hangslot door de stoelrails doen ...
... wel eerst even een gat in de rails boren
03 feb 2015 10:04
MY00 schreef:chelsea schreef:Had op onze g klasse toentertijd een hoofdschakelaar op da sigaretteaansteker, je kon hem dus alleen starten als je deze indrukte.
Idd ergens een schakelaar plaatsen welke het elektrische circuit onder breekt en jij de enige bent waar deze zich bevind werkt erg goed. Heb dit ooit gedaan met een magnetische schakeling, je diende een magneet op een bepaalde plaats onder het dashboard te houden voordat je de auto kon starten.
Werkte perfect..
+1, ook altijd zoiets gedaan. Elektrische circuit onderbreken, goede methode
03 feb 2015 10:24
Ik zie al een heleboel mooie oplossingen.
Je kunt natuurlijk ook naar je garage kijken om deze beter te beveiligen, zeker als de auto een tijd niet van zijn plek komt. Bijv. een neerklapbare paal met vergrendelslot. Is ook een handige extra beveiliging wanneer je de Porsche binnenkort wel gebruikt, aangezien je het paaltje zo omhoog klapt. In een ander topic zijn zulke palen besproken.
03 feb 2015 11:28
Olaf schreef:Bestuurdersstoel in de voorste stand zetten ...
Bij mijn ex-964 was een hangslot niet eens nodig indien i.c.m. stroomonderbreking
03 feb 2015 12:25
RichardP schreef:Ik zie al een heleboel mooie oplossingen.
Je kunt natuurlijk ook naar je garage kijken om deze beter te beveiligen, zeker als de auto een tijd niet van zijn plek komt. Bijv. een neerklapbare paal met vergrendelslot. Is ook een handige extra beveiliging wanneer je de Porsche binnenkort wel gebruikt, aangezien je het paaltje zo omhoog klapt. In een ander topic zijn zulke palen besproken.
Idd, dit zijn dan nog de betere beveiligingen aangezien deze voorkomen dat ze in de auto inbreken in de eerste plaats.