Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
26 mei 2005 14:52
voor de techies,
gaat een 965 3.3 vernellingsbak passen op een 930 ? wellicht met wat aanpassingen ?
groeten,
Mike
26 mei 2005 18:41
Moet wel lukken toch? 89er 930ers hadden toch ook een 5 bak? Een 993 6bak past met wat aanpassingen toch ook op een 964?
26 mei 2005 21:26
klopt,
gaat mij er even of het ophangpunt overeenkomt, wat daarnaast nog gedaan moet worden is het koppelingssysteem ombouwen naar hydraulisch, en nog wat andere zaken.
27 mei 2005 0:44
tenzij je 930 van '89 is gaat het NIET passen
27 mei 2005 11:18
jeroen,
vertel ?
27 mei 2005 12:54
het chassis van 911jes met een 915 of 930 bak is anders dan een chassis met de latere g50 bakken
het gaat met name om de "buis" waar de torsie veren in zitten
die loopt bij de eerdere modellen over de hele breedte van de auto
bij de latere modellen (g50) niet, zodat de grotere bak er tussen past
(vandaar ook dat een g50 auto andere torsieveren heeft dan een 915/930 model)
je moet dus behoorlijk ingrijpende veranderingen aan het chassis aanbrengen om de bak passend te krijgen...
27 mei 2005 13:26
wat ik weet is dat de bakbevestigingspunten 250 mm naar voren liggen, nou is dat bij de 930 ook al zo.
maar ik ga wel even meten en doen. anders plaats ik zo een rearaxle tube erop.
vanuit Powerhaus leveren ze complete sets, om de boel (g50-50) geschikt te maken voor een 930. Ik heb ze een maitlje gestuurd wa da moe kosten. Een G50-50 bak weet ik al te vinden.
27 mei 2005 14:32
PowerHaus now has available a special five speed transmission that can be installed in 930's that were built with four speed transmissions. Our five speed is installed without changing or modifying the torsion tube or chassis. For 1978-1988 930's, a pair of special steel mounts are welded on for the transmission cradle to attach to. The procedure is very simple.
...
The package includes the transmission, clutch, throwout bearing, pedal assembly, hydraulic fluid reservoir, all necessary hydraulic and shifting components, special mounting components, and a special starter ring gear.
When we machine the transmissions, we do it right. Instead of just cutting the main shaft back at the splined end (where the clutch rides), leaving minimal splined area, we hard weld material behind the splined area and re-spline the shaft. This gives the splined area the strength that the factory deemed necessary. The whole assembly is then heat treated.
je koopt dus een komplete bak, plus alle toebehoren...
en dan moet het de oceaan nog effe over
dat wordt een extra hypotheek
27 mei 2005 14:37
nee, die neem jij de volgende keer dat je naar de states gaat, toch voor me mee
Ik zit ook nog een ander idee te overwegen, en dat is de final drive ratio te veranderen van 9:38 naar 8:41 van m'n 4 bak, scheelt een hoop euro's en hoef ik geen 2e hypotheek af te sluiten.
hierdoor moet hij in z'n 3 en 4 een stuk harder gaan doortrekken, en daar gaat het me om. voorkeur is een 5 bak, maar dit is ook een goede oplossing.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.