Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
05 feb 2015 17:31
Ben een beetje van mijn geloof gevallen en heb twee weken geleden een Boxster 2.7 uit 2002 voor mijn meisje gekocht.
Omdat deze toch wel wat sneller is als haar laatste 944 vindt ik het wel prettig dat ze haar handen aan het stuur kan houden tijdens bellen in de auto.
Er zit een Beckter met nav functie in en ik vraag mij af of een Parrot (wordt met standaard iso stekkers geleverd) plug and play is. M.a.w. Is de Becker voorzien van standaard iso aansluiting zodat ik de radio er uit kan halen, de tussenkabel er tussen zet en het boeltje weer dicht bouw?
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon zo snel niets vinden.
Hoor graag, groeten, Ronald
05 feb 2015 17:55
Welke Becker zit er in?
Als ik het goed heb - heb je geen CAN BUS - in de 2002 Boxster, maar gewoon ISO.
Je Parrot komt als het goed is met een kabelboompje met ISO stekkers - waarmee je PLUG & PLAY kunt doen .. enige moeilijkheid is het wegfrommelen van de kabels achter de radio - en het netjes aanleggen van de microfoon en het bedienings-kastje van de parrot.
In de Boxster van TOTMBO hebben wij ook een Parrot - maar ook hier handen aan het stuur - ogen op de weg - en het koppie bij het rijden
Dus alleen bellen als ze in een file staat
05 feb 2015 18:03
Dank alvast Olaf. Ik zal vanavond kijken welk type het is en of de code bij de boekjes zit ... anders heeft het helemaal weinig zin denk ik. De rest zal wel lukken denk ik. Deze komt uit mijn vorige en als dat 1 op 1 past dan heb ik daar weer een bestemming voor gevonden. Alhoewel ik dat gekke schermpje wel lelijk vindt.
Het leuke is wel dat ik weer een Porsche heb en er waarschijnlijk ook wel mee door de tunnels mag scheuren samen met Bram. God I missed that! Ik weet het ... het is geen Speedster maar een mens moet wat.
05 feb 2015 18:59
Ik ben de code van de Becker ook weleens kwijtgeraakt, maar ff n mailtje daar naar toe (Becker) en je krijgt n nieuwe, of de oude. Koste 2 tientjes toen.
Veel rijplezier met je Boxster, die eigenlijk voor je vriendin is....
05 feb 2015 21:12
Code van de Becker is met serienummer en type nummer voor een paar euro online te achterhalen.
Bij een gebruikte becker - wil de code ook nog wel eens op de unit gekrabbeld zijn
En ook met een Boxster mogen jullie mee, door de tunnels
05 feb 2015 22:12
Even gekeken tussen het pakhuis aan boekjes en handleidingen en de codekaart zit keurig in de map... De radio is een Becker traffic pro. Werkt dit dan?
05 feb 2015 22:21
Bij ons werkt't ... met een Becker Traffic Pro - High Speed 7800 serie..
Zou me erg verbazen als het in jullie Boxster dan nietzou werken ....
05 feb 2015 22:38
Super Olaf bedankt! Kan de oude, niet Blue tooth installatie er uit en ga ik de iso kabels voor de Parrot bestellen. Er zitten nu BMW stekkers aan.
Auto is verder perfect alleen wil ik er nog wel een kap op hebben met een glazen achterruit.
06 feb 2015 9:14
roondejong, die een beetje Off Topic ging, schreef: .. alleen wil ik er nog wel een kap op hebben met een glazen achterruit.
Voor de die-hard-cabrio-rijder
- heb onlangs nog naar zo'n kap en de montage geinformeerd - omdat het hier ook in de planning staat
07 feb 2015 9:48
Klopt, zie de aanschaf van een hardtop dan ook niet zitten. Verder dat gesleep met zo'n ding ... Op,af,op enz.De achterruit verwarming spreekt me wel aan. Kapje kost 870 euro zonder montage maar dat doen we zelf wel.
07 feb 2015 10:41
roondejong schreef:De achterruit verwarming spreekt me wel aan..
Mij niet
Gebruik die zelden - of eigenlijk nooit ...
zitten niet voor niets 2 spiegels op Gaat ons er eerder om het dak ook open te kunnen doen bij lage temperaturen, zonder het risico te lopen dat het (plastic) ruitje breekt ...
Maar wellicht doen we eigenwijs - en als het ruitje dan wel kapot gaat ... het dak (laten) vervangen voor 1 met een glazen ruitje ..