Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

911 76 op brug

08 feb 2015 11:04

Voor regulier onderhoud wil ik mijn 911 uit 1976 op een Kolombrug plaatsen. Nu begreep ik dat de stempels op specifiek plekken geplaats moeten worden. Nu kan ik na zoeken op het net / forum niet vinden waar de stempels (exact) geplaats moeten worden. Uit onderstaande foto kan ik redelijk een plaats zien waar de achter stempels geplaats zijn, maar of dit correct is? Kan iemand mij dit kort toelichten? alsvast hartelijk dank.

Afbeelding

Re: 911 76 op brug

08 feb 2015 11:11

Ik vraag me af als je dit soort vragen moet stellen of je hier wel aan moet beginnen

Re: 911 76 op brug

08 feb 2015 13:22

+1 Met zulke vragen gaan mijn nekharen overeind staan...
Als je hier het antwoord al niet op weet te vinden bij je auto, gewoon wegbrengen naar specialist :scratch:

Re: 911 76 op brug

08 feb 2015 20:08

Zet de stempels van de brug niet onder de rechtopstaande rand waar de kokerbalk aan de bodemplaat gelast is.
Op de onderste foto zie je dan dat de rand naar binnen drukt.

Aan de binnenkant net tegen de puntlasrand aan is de bodem op de plaatsten waar ik op de foto's de stempels heb geplaatst het sterkste. Daar zit inwendig constructief meer plaatwerk. Gebruik 4 (houten) klosjes zodat de aircoleidingen en opstaande randen niet ingedrukt worden.

Succes!

Afbeelding

Afbeelding

Re: 911 76 op brug

08 feb 2015 20:30

gelukkig ook nog een normale reactie waar TS wat aan heeft :wink:

Re: 911 76 op brug

08 feb 2015 20:40

Prachtige onderkant Erwin :thumleft:

Re: 911 76 op brug

08 feb 2015 20:53

Hoop azijnpissers op dit forum.
Netjes van je Erwin :res:

Re: 911 76 op brug

08 feb 2015 21:36

Dank je wel voor de uitleg Erwin!

Re: 911 76 op brug

08 feb 2015 22:08

Op oa ebay vind je ook stempels die mss nog handig zijn?

http://www.ebay.de/itm/Porsche-Jack-Pad ... 3ce4cd41a2

Re: 911 76 op brug

08 feb 2015 22:13

Niet geschikt voor een 2.7

Re: 911 76 op brug

08 feb 2015 23:39

Master Ken schreef:Prachtige onderkant Erwin :thumleft:

Zou dat ding in 2015 nou eindelijk eens de weg op gaan :mrgreen:

Re: 911 76 op brug

08 feb 2015 23:51

+1 Met zulke vragen gaan mijn nekharen overeind staan...
Als je hier het antwoord al niet op weet te vinden bij je auto, gewoon wegbrengen naar specialist :scratch:


Mijn nekharen gaan overeind staan van mensen die op deze wijze reageren. Marco-911 stelt een vraag, je geeft een antwoord waar hij wat aan heeft maar gaat niet zijn kwaliteiten in twijfel trekken!

Re: 911 76 op brug

09 feb 2015 9:17

Maarten schreef:
Master Ken schreef:Prachtige onderkant Erwin :thumleft:

Zou dat ding in 2015 nou eindelijk eens de weg op gaan :mrgreen:



het is niet die "witte" van olaf volgens mij

Re: 911 76 op brug

09 feb 2015 9:27

Lijkt er niet eens op... (is ook oranje, dat dan weer wel)

Maar even on topic: Geen rare vraag, want met het plaatsen van Krik/stempels e.d. gaat het vaak mis, ook bij de professionals.

In de werkplaats zou men eens wat vaker in instructieboekjes en werkplaatshandboeken moeten kijken wat mij betreft. Vaak omdat ze daar te eigenwijs voor zijn (of zich er voor schamen, dat ze het niet weten)
brengen ze schade aan.

Re: 911 76 op brug

09 feb 2015 9:37

Ik heb dit probleem ook met mijn TR6 gehad , heb een 2 koloms brug , met korte en lange armen, dus
de korte hebben het grootste draagvermogen , dus aan de motorkant. Toen de punten bepaald waar de
ander 2 moesten komen , de lange ver naar achteren ivm stabiliteit. Na wat uitproberen hadden we de
punten bepaald en stand de auto heel stabiel. Ik heb deze punten gemarkeerd met lichtgevende verf , dus niet meer zoeken. Handig als je onderweg pech krijgt en plotseling ergens op een brug staat :)

Re: 911 76 op brug

09 feb 2015 10:45

Elferhenkie2 schreef:Lijkt er niet eens op... (is ook oranje, dat dan weer wel)


Andere kleur oranje - en niet van '68 :popcorn:

rob964.c4 schreef: het is niet die "witte" van olaf volgens mij


Inderdaad ... die is niet zwart van onderen, heeft geen chrome rosetten en een hele andere einddemper :wink:

Re: 911 76 op brug

09 feb 2015 17:47

Dank jullie hartelijk voor de tips en adviezen.

Re: 911 76 op brug

09 feb 2015 18:53

arjan schreef:gelukkig ook nog een normale reactie waar TS wat aan heeft :wink:



mijn reaktie was erg normaal bedoeld en met de juiste intenties.....

Re: 911 76 op brug

09 feb 2015 19:27

Ik sta nog steeds achter mijn "azijn zeik" antwoord, als je dit moet vragen denk ik maar aan 1 ding veiligheid!!
Iemand die zelf gaat sleutelen en dit niet zelf weet uit te vinden, hou ik mijn hart vast als die gaan sleutelen..
om nog maar niet te spreken als de auto van de brug af donderd door verkeerd plaatsen..

Het goed plaatsen is 1 maar je moet ook kijken of de auto daar constructief nog in orde is, er zijn zat 911jes waar
de krik en/of hijspunten weggerot zijn..

kortom jullie vinden het dan maar kort door de bocht, maar als je jaren in de autobranche gewerkt hebt, kan ik wel 10 boeken schrijven over hobbyklussers.... ..

Re: 911 76 op brug

09 feb 2015 19:31

Wanneer in de boekhandel? Zoek nog wat leesvoer voor de avonden.

Re: 911 76 op brug

09 feb 2015 20:14

Met dat gezeik over "breng hem naar de specialist" wordt niemand op dit forum geholpen...

Hier nog een how-to vanuit de Amerikaanse hoek:

http://www.pelicanparts.com/techarticle ... ing_Up.htm

:thumleft:

Re: 911 76 op brug

09 feb 2015 20:30

Ik ben blij dat er mensen zijn die een antwoord op een normale vraag geven, zoals eerder gezegd domme vragen zijn er niet.
Als je de auto nog nooit zelf op een brug zet ,wat heeft dat te maken met het feit dat je niet kan sleutelen.??? :drive:

Re: 911 76 op brug

09 feb 2015 21:12

porschefabian schreef:Ik sta nog steeds achter mijn "azijn zeik" antwoord, als je dit moet vragen denk ik maar aan 1 ding veiligheid!!
Iemand die zelf gaat sleutelen en dit niet zelf weet uit te vinden, hou ik mijn hart vast als die gaan sleutelen..
om nog maar niet te spreken als de auto van de brug af donderd door verkeerd plaatsen..

Het goed plaatsen is 1 maar je moet ook kijken of de auto daar constructief nog in orde is, er zijn zat 911jes waar
de krik en/of hijspunten weggerot zijn..

kortom jullie vinden het dan maar kort door de bocht, maar als je jaren in de autobranche gewerkt hebt, kan ik wel 10 boeken schrijven over hobbyklussers.... ..


Heb de openingsvraag van TS nog een gelezen en vind dat hij behoorlijk zorgvuldig vraagt waar de stempels exact mogen komen. Dat is tevens een weetje, je kunt niet altijd aan de buitenkant zien waar een auto structureel sterk is.

Dit moet je niet uit willen vinden of proberen, het is voorgeschreven, tevens heeft elke auto wel zijn eigenaardigheden die de profs kennen en waar ze je voor kunnen waarschuwen (zie Erwin's reactie m.b.t de rechtopstaande randen).

In mijn ogen dus een hele normale vraag van een zelfsleutelaar, thuishobbyist etc. om schade en gevaar te voorkomen.

En ach joh, die autobranche :lol: Ik kan ook wel 10 boeken vol schrijven aan schade die die grapjurken hebben veroorzaakt door verkeerd heffen van (mijn) wagens. Laten we dat maar niet doen...

Re: 911 76 op brug

09 feb 2015 21:34

Zelf ben ik ook een hobby sleutelaar, voor mij bestaat de hobby ook in het verdiepen van de techniek. Het uitzoeken van hoe iets werkt, sparen van goed gereedschap enz...
Weet mijn grenzen en laat specifieke zaken waar ik niet zeker van ben of zeker weet dat het voor mij te hoog gegrepen is over aan een specialist.

Ben nu bezig mijn '99 Cherokee XJ geheel na te lopen, uitgezocht welke bougies voor dit model geschikt zijn en omdat '99 volgens de boeken specifiek is als het gaat om bougies deze besteld via chassis nummer. De bougies die er in zaten waren niet geschikt voor dit model/bouwjaar, 8000 km geleden geplaatst door een erkende garage. Zomaar één van de dingen die je tegenkomt als je zelf sleutelt met iets meer aandacht en "liefde" dan de gemiddelde garage houder.

De linker is de gene die er in hoort, de rechter zat er geplaatst door garage. scheelt 5 mm in lengte................

63864

Re: 911 76 op brug

09 feb 2015 22:20

Best forum leden ik vind het inderdaad leuk om zelf als hobby aan mijn auto te sleutelen. Aangezien ik mijn vorige auto zelf gebouwd heb, gaande weg wat ervaring op gedaan :wink: Vandaar dan ook mijn vraag waar exact de stempels geplaats moeten worden dit om schade te voorkomen.

Ps. Boeken zoals werkplaatshandboek en 101 heb ik tevens ook gelezen, maar was mij nog steeds niet exact duidelijk. Nu wel dus dank
Plaats een reactie