Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Haperende kNipperlichten 911 SC

21 feb 2015 20:55

Beste PF'ers,
Af en toe haperen de knipperlichten van mijn 911. Soms doen ze (links of rechts) één klik en dan niets meer.
De bedrading zier er op het eerste gezicht goed uit. Maar zou het kunnen zijn dat er een massaprobleem is achter het dashboard?
Of wellicht de stuurkolomschakelaar eens losmaken?
Wie weet raad.
Gr. Henk

Re: Haperende kNipperlichten 911 SC

22 feb 2015 0:31

Mijn knipperlichten haperen ook, ze doen het ze doen het niet, ze doen het ze doen het niet, ze doen het ze doen het niet :mrgreen:

22 feb 2015 18:18

Lachen met jou zeg Marcel!

22 feb 2015 18:29

Al een nieuw knipperlicht relais geprobeerd :?:

22 feb 2015 18:58

Inderdaad, dat zal het relais zijn.

22 feb 2015 19:01

HVL schreef:Lachen met jou zeg Marcel!

Geintje Henk niet zo zwaar op de hand doen man :thumleft:

22 feb 2015 21:35

Ik was van mening dat wanneer een relais eenmaal kapot is deze ook niet meer gaat werken. Ik ga het relais uitwisselen. Txs mannen.

23 feb 2015 8:45

Heb ik ook eens gehad. Relais losgehaald en weer terug gezet. Nooit weer problemen mee gehad.

23 feb 2015 12:27

Ik heb ooit in mn 3.2 de situatie gehad dat de schakelaar aan de hendel op het stuur niet lekker contact maakte. Heb de unit met de hendels toen gedemonteerd, contacten met contact spray gereiningd en (ik meen) de metalen lipjes van de schakelaar wat verbogen waardoor ze beter/strakker contact maken.

Als de richtingaanwijzer het wel blijft doen als je op een bepaalde manier kracht op de hendel houdt (proberen met beetje frummelen), dan is dit zeker de oorzaak.

03 maart 2015 23:02

Ik heb een iets ander probleem met knipperlichten:
Als ik de hendel in de neutraalstand schakel tijdens het knipperen (dus dat het knipperlicht brandt), dan branden de knipperlichten rechts en links tegelijjk één korte slag.
Als ik de hendel in de neutraalstand schakel tussen het knipperen door, dan gaat alles ok.

Ook relais?

03 maart 2015 23:10

Nee dat denk ik niet, eerder vervuiling/slijtage/inbranding op de contactjes van je raw hendel
Plaats een reactie