Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Wielslot ontbreekt

06 maart 2015 23:17

Ik ben er achter gekomen dat van mijn 996 Targa het wielslot ontbreekt :( .
Onder deze 996 zitten de 18" Turbo velgen gemonteerd.

Ik kan eens proberen de vorige eigenaar te bereiken (ik heb de n.a.w. gegevens), maar als dat niets oplevert, weet iemand dan hoe dit probleem op te lossen? :scratch:
Kan me voorstellen dat je niet zo maar even een passend wielslot besteld...

Re: Wielslot ontbreekt

06 maart 2015 23:28

Eerst nog even goed zoeken in de auto, ligt er meestal wel ergens in, maar niet altijd op een voor de hand liggende plaats :wink:

Anders langs een bandenboer rijden, die hebben meestal wel een speciaal setje waarmee ze 99% van de
slotbouten mee los krijgen.

Succes.

06 maart 2015 23:41

Wellicht zo'n setje?

http://www.autogereedschap.com/a-240124 ... sic-laser/

Heb er verder geen ervaring mee maar lijkt mij een passende oplossing. Of inderdaad even langs de bandenboer.

07 maart 2015 4:43

waarom niet langs gaan bij een OPC als het over OEM slotbouten gaat? ze hebben daar een koffertje met de 20 of 25 masters.
in minder dan 5 min ben je weer weg uit de werkplaats en normaal kost het niks.

07 maart 2015 7:30

great minds think alike :wink: dprides oplossing is inderdaad goed werkend. tenzij het geen Porsche wielsloten zijn.

07 maart 2015 7:35

dpRide schreef:waarom niet langs gaan bij een OPC als het over OEM slotbouten gaat? ze hebben daar een koffertje met de 20 of 25 masters.
in minder dan 5 min ben je weer weg uit de werkplaats en normaal kost het niks.

Dus wielsloten hebben eigenlijk geen enkel zin.....als OPC de masters heeft moet het dievengilde ze zeker hebben :pale:

07 maart 2015 10:19

Je moet wielsloten zien als een alarm, 't werkt alleen vertragend......... :popcorn:

Voor de gelegenheids crimineel is het afschrikkend, voor de draaideur crimineel een klein obstakel...........

07 maart 2015 10:25

+1 WillemB
Buiten dat om zijn goedkope aftermarket setjes vaak ondingen. Mijn 1e mod is vaak om die rommel er af te halen, heb nog wel een paar setjes op de plank liggen.

Ben je ze er al af aan het halen Ivo :mrgreen: ?

07 maart 2015 19:22

Als het OEM sloten zijn, staat er mogelijk met pen een getal gekrabbeld op de sticker onder je voorklep, of op de sticker in je boekje. Dat is het nummer van de juiste ' dop', die je bij de dealer kunt krijgen.

07 maart 2015 19:36

Misschien voor in de kofferbak, bij de gereedschapsset.
Plaats een reactie