30 mei 2005 20:01
30 mei 2005 20:39
sev schreef:Vaak lees je op dit forum problemen met porsches. Daardoor krijg je (ik tenminste wel) wel eens de indruk dat porsches wat kwetsbaar kunnen zijn.
30 mei 2005 20:42
sev schreef:Dus conclusie, there really is no substitute!!
30 mei 2005 20:51
Anne 2.7 @ Prikpagina schreef:Auteur: Anne 2.7 (---.dsl.hccnet.nl)
Datum: 30-07-2003 14:48
Gisteren met de 2.7 teruggekomen uit midden-Frankrijk. Op zich niets bijzonders, ware het niet dat ik eergisteren uit Groningen vertrokken ben! Dochterlief naar een vriendinnetje gebracht. Dat heeft een vader over voor z'n dochter, vooral als dat met de Porsche gaat.
Dus eergisteren en gisteren bijna net zo veel kilometers gereden als in heel 2002. En dat ouwe beestje? heeft die dat een beetje overleeft?? Kdachtutwel !
2029 km in 17 uur en 3 kwartier, das 114 km/u gemiddeld.
193 ltr benzine, das 1 op 10,5. Niet met een truttengang, maar 150 waar dat kon, en niet te langzaam er naar toe.
Een ruime liter olie, en dat is bij die snelheid en buitentemperatuur niet slecht (instructieboekje praat van 1,5 tot 2,0 ltr per 1000 km).
Olietemperatuur van 95 tot 110 graden, afhankelijk van snelheid en buitentemperatuur.
Oliedruk bij 95 graden: (toerental / 1000) minus (iets minder dan 1), en bij 110 graden (toerental / 1000). Boekje schrijft dat de druk bij 80 graden en 5500 tpm ca. 4,0 bar is en dat bij hogere temperaturen een lagere druk normaal is.
En sturen? bij 150 kunnen de handjes los en hij gaat gewoon kaarsrecht. Bochtenwerk is wat minder sinds ik de Bridgestone RE71 heb verruild voor Pirelli P7 (geen N-codering).
Kortom, IK BEN VERLIEFD. Gisteren (bijna) 8,5 uur achter elkaar trappen en het schatje geeft geen krimp. Vanmorgen starten zonder rook, en direct mooi 1.200 tpm ronddraaien. Dat asfalt dat tussen de voorspatborden verwijnt, GEWELDIG. Bij de grote bulten op een beetje gas erbij en gaaaaan. En het mooie van zo'n oude auto is de herrie bij 150. Je hebt ook het gevoel dat je hard gaat (en hard rijden is een relatief begrip, ik weet het). En dat gas geven van 120 naar 150, alsof je de auto afschiet. HEERLIJK .
Geen enkel probleem gehad? Jawel, bij een stopje voor Dijon gaf de startmotor niet thuis. Wel prik, geen klik. Door een paar vriendelijke motorijders aangeduwt. Liep zo. Op de eindbestemming de auto op een helling pas weer uit gezet. En jawel hoor, gewoon starten, en het probleem heeft zich niet meer voor gedaan.
Het schatje heeft nu wel een grote beurt verdient. Theo Jansen maar gauw bellen voor een afspraak.
Anne
30 mei 2005 23:29
31 mei 2005 2:41
sev schreef:Vaak lees je op dit forum problemen met porsches. !
01 jun 2005 0:50
sev schreef:Daarom nu eens een positieve ervaring...............
01 jun 2005 19:17
Olaf schreef:sev schreef:Vaak lees je op dit forum problemen met porsches. !
ik vind dat nogal meevalleniig geen problemen die desastreus of niet te herstellen zijn, toch
![]()
![]()
Vergelijk je P eens met een andere auto van die leeftijd
01 jun 2005 21:49
01 jun 2005 23:13
02 jun 2005 12:18
02 jun 2005 13:31
02 jun 2005 14:07
02 jun 2005 19:52
03 jun 2005 21:30
03 jun 2005 22:00
John4S schreef:Op 12 juni organiseren de gezamelijk Porsche clubs (7) van Nederland een evenement bij Pon in Leusden.
05 jun 2005 11:48
Ruben 3.2 G50 schreef:Ben het (als eveneens 3.2 coupérijder) in bijna alles met je eens Sev, maar had je diezelfde haarspeldbochten met een Lotus Elise s1 genomen, dan weet je dat er op sommige gebieden wel degelijk een nog aanmerkelijk beter substitute is. Iedereen die wel eens in zo'n ding gereden heeft, zal dat beamen, wie er nog nooit in gereden heeft, heeft echt geen idee, Porsche komt nog niet eens in de buurt... (aan de andere kant raakt ie bijvoorbeeld wel veel sneller verhit en zitten de 1 cm dikke kuipjes op langere afstanden voor geen meter, maar dat mag de pret niet drukken...)
Neemt niet weg dat de 3.2 coupé natuurlijk een topauto is....![]()
Grtz, Ruben[/list]
07 jun 2005 17:28
08 jun 2005 11:48