Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
02 apr 2015 15:48
Wie heeft advies (ik heb al diverse posts gelezen) wat aan te raden is voor een boxter 986 uitlaat:
1. interne bypass zoals bijvoorbeeld de carnewal optie
http://www.carnewal.com/products/P86/p8 ... GT-Exhaust2. externe bypass . hier heb ik nog geen leverancier voor gevonden (tips ?)
http://forums.pelicanparts.com/uploads20/DSCF21571335523763.jpgMijn keus is dus een bypass alleen ik twijfel nog welke.
02 apr 2015 17:21
By-pass buitenom is eenvoudiger terug naar origineel te maken ... by-pass binnendoor (voor zo ver het een bypass en geen short-cut is) vind ik persoonlijk mooier ...
02 apr 2015 18:49
Mooier klinken of cosmetisch mooier Olaf? Ik twijfel ook nog steeds.
en volgende week vrijdag heb ik weer spijt.
02 apr 2015 18:56
Heb beide onder de Boxster, zekerheid boven alles
02 apr 2015 19:18
zuiver cosmetisch zou de externe bypass voor mij geen optie zijn.
ik heb er zelf meerdere inwendig aangepast tot grote tevredenheid van de eigenaren.
02 apr 2015 19:31
Kun je mij pben wat dat kost?
02 apr 2015 21:07
hangt af van de situatie: is jouw uitlaat nog oké en wordt deze ingeruild, doe je zelf de demontage en plaatsing, ...
02 apr 2015 21:39
Uitlaat is 2 jaar oud en ik heb geen sleutelmogelijkheden, wil wel helpen om foto's te maken.
02 apr 2015 23:22
Ik zou voor een CarGraphic uitlaat gaan. Is top geluid en oogt ook mooi. bij
http://www.vdgugten.nl/site/index.phpBer heeft onlangs een bypass uitgevoerd.
viewtopic.php?f=33&t=44140
04 apr 2015 10:12
Is wel een ander prijskaartje dan een bypass
04 apr 2015 23:20
Het is de betere oplossing en je kan ook kiezen voor een imitatie, ander merk of 2de hands. Hier worden ze regelmatig aangeboden, omdat TOTMBO het te veel herrie vindt.
05 apr 2015 5:18
imitatie is het slechtste advies wat je kon geven. die goedkope namaak uitlaten hebben vaak een heel vervelende dreun/resonantie tss 3.5 en 4.5 duizend rpm.
zeker NO GO !! er is echt wel een reden waarom je die dingen als deze meer 2dehands dan nieuw te koop krijgt aangeboden.
05 apr 2015 9:44
Als je beter kunt met zelfde geluid, altijd doen, maar schrijf die goedkope dingen niet meteen helemaal af. Dat van die dreun klopt, maar hij zit (bij mij) duidelijk lager: 2000-2500. In een parkeergarage kan zelfs het alarm van de auto naast je afgaan als je start. Ook niet handig. Maar met je gaspedaal is de intensiteit goed te manipuleren. Vanaf 3000 toeren is het geluid echt magistraal, zeker met volgas (en sportluchtfilter). Kwaliteit van het RVS is gewoon goed duurzaam en hij hangt er zonder brug in 2 uurtjes onder, waarbij je alles van de originele uitlaat later gewoon weer terug kunt zetten. Voor mij valt de balans nog door naar het geluid. Maar alles heeft zijn prijs.
05 apr 2015 11:45
Ik heb dus zo'n demper gehad . Maar door resonantie binnen 2 weken weer verkocht.
05 apr 2015 11:59
Het is natuurlijk ook maar wat je gewend bent. Ik heb 20 jaar Engelse klassiekers gehad, van 30 tot 40 jaar oud en allemaal met open uitlaatsysteem vanaf het spruitstuk. Die maakten ook veel herrie. Dan is het gezoem van de poelie in je Boxster en pas een beetje brul bij 4500 toeren wel een deceptie.
05 apr 2015 12:07
Dus toch voor de CarGraphic uitlaat gaan.
24 apr 2015 9:43
Ruudje heeft inmiddels z'n uitlaat laten aanpassen; zowel de looks (OEM extended tailpipe) als geluid via inwendige bypass
een geluidsfragment zal hij over een paar dagen zelf wel posten zodra de motronic opnieuw en volledig ingeleerd is aan de verminderde tegendruk.
Laatst bijgewerkt door
dpRide op 24 apr 2015 11:12, in totaal 1 keer bewerkt.
24 apr 2015 10:35
Ziet er goed uit
Ben benieuwd naar het geluid.
Groet,
Johan.
24 apr 2015 17:00
Ik heb helaas pas volgende week weer tijd om hem van stal te halen maar ik hoor al subtiel verschil. Het moest ook niet te nadrukkelijk worden allemaal even "inrijden" en dan genieten!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.