Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Weer 1:Hoe onderhouden jullie de lederen bekleding?

31 mei 2005 12:58

Met speciale (als die er zijn) Porsche middeltjes of gewoon middeltjes waarmee je ook je bankstel mee onderhoud?

31 mei 2005 14:00

Eerder o.a. hier.

WELKOM! :idea: :arrow: Gebruik de zoekfunctie :!: :wink:

31 mei 2005 14:36

http://www.swissol.nl/

31 mei 2005 22:46

ik gebruik zelf de orginele Tequipment flesjes van Porsche.
de ene is de lederreiniger ,om alle rotzooi uit het leder te halen,en de doek wordt zwart als je dat doet je zult verbaasd zijn :shock: ,en de andere is de lederpflege ,daar krijgt het leer weer glans en beschermd tegen uitdrogen.
ik ben er erg tevreden over en het ruikt niet overheersend, het leer ziet er mooi verzorgd uit en absoluut niet glimmerig en vettig
flesjes hebben 100 ml en kosten zo om de 7 a 8 euro.
is een aanrader,te koop bij elke Porsche dealer.

succes..

14 jun 2005 13:30

EriC4C schreef:Eerder o.a. hier.

Inderdaad .... Oma's idee :arrow: Groene zeep om te reinigen ...

Was gisteren even bij Ronald Van Kooten voor wat advies mbt m'n giraffenlederen interieur :arrow: ik was (en ben nog steeds een beetje) verbaasd dat dat leren interieur nog fris en soepel te krijgen is ....

Afbeelding

.... helaas heb ik pas over een week of 2 weer tijd om te poesten :cry:

30 jun 2005 16:48

Vandaag - lees: vanmiddag - begonnen om het, zoals Horn het noemt, giraf gele interieur te reinigen :?

Borsteltje en "Oma's wondermiddel" doen mij verbazen hoeveel vuil er van af komt en hoeveel schoner het wordt :oops:

Helaas begon het nu net te regenen ..... zometeen of morgen maar weer verder .... daarna lekker weer insoppen met connolly :wink:

Olaf -diegelukkigdebuitenkantvande911nietmeerhoefttepoetsen- 8)

30 jun 2005 21:22

Olaf schreef:Olaf -diegelukkigdebuitenkantvande911nietmeerhoefttepoetsen- 8)

:lol: :wink:

Met het leder moet ik ook nog hoognodig aan de gang ..... :roll:

30 jun 2005 21:26

ikzelf zie het leder liefst zoals het geleverd wordt,

MAT .

dus blinky toestanden zie ik niet graag,
wat doe je dus best met dat leer om dat zo te houden......?

30 jun 2005 21:29

F@RGO schreef:ikzelf zie het leder liefst zoals het geleverd wordt,

MAT .

dus blinky toestanden zie ik niet graag,
wat doe je dus best met dat leer om dat zo te houden......?

Hetzelfde als 3 lijntjes naar boven .... dat glimmende is namelijk vuil :wink:

Schoonborstelen met een (nagel)borsteltje en een lauwwarm sopje (da's makkelijk met dit weer) van water en groene zeep ... De Connolly is om het leer weer soepel te maken en ook zo te houden - is een soort voeding, geen glimmiddel zoals bijvoorbeeld bij je schoenen 8)

Olaf -pastweestoelenverder- :roll:

30 jun 2005 22:15

Ik gebruik gewoon een potje schoensmeer in de kleur van het leer (donkerblauw). Neem daar een klein beetje van en meng dit in een bakje samen met ledervet (blank) wat ik voor mijn motor kleding gebruik.
Dit samen opbrengen en goed inwrijven. Uitwrijven is niet nodig, na een dagje is het er schitterend ingetrokken, en geeft niet af.
Natuurlijk niet gelijk na het opbrengen met een witte broek erin gaan zitten :D
Het gaat hierdoor ook niet 'glimmen', het leer fleurt er wel heel mooi van op, en zelfs de slijtplekken, waar het leer al wat blank wordt, is het weer geruime tijd heel netjes.

Rob

30 jun 2005 22:28

groene zeep om het schoon te maken

schoenpoets voor het zwarte gedeelte en voor het amethiste gedeelte ledervet voor het mooie
Plaats een reactie