Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
09 apr 2015 23:11
Hoewel ik heel voorzichtig rijd, blijven er hele stukken bodemplaat op de openbare weg achter.
Wat is jullie ervaring hiermee? Kan ik zonder bodemplaten doorrijden of moet ik nieuwe monteren? Zijn die ook beschikbaar in meer degelijke kwaliteit?
10 apr 2015 8:53
Nooit problemen mee gehad, eerlijk gezegd. Niet eens een schrapend geluid gehoord.
Misschien dat je wagen heel laag ligt of dat je enorm hoge drempels tegenkomt. Als ik er vanuit ga dat je rustig rijdt.
10 apr 2015 9:33
Zitten de bodemplaten wel goed gemonteerd? Of zijn ze krom zodat ze over de weg schuren?
Ik zou wel nieuwe monteren, nu schuren de platen over de grond maar straks de leidingen van het koelwater of de airco.
10 apr 2015 10:14
Ik heb er ook geen ervaring mee, terwijl ik in een nieuwbouwwijk woon met veel (hoge) drempels. Het is in elk geval beslist niet ok natuurlijk. Inderdaad vervangen, even een sloper benaderen dus.
10 apr 2015 11:59
Ik neem aan dat ze de bodemplaten er niet voor niets opgezet hebben. aerodynamica, bescherming tegen roest door steenslag, beschadigde leidingen door steenslag.
grt Mark
10 apr 2015 13:23
Bodemplaten zijn redelijk stevig, die vallen er niet zomaar af.
10 apr 2015 17:47
en als je de platen eraf hebt kijk ook goed je remleidingen na, bij een boxster wil dit nog wel eens flink roestig zijn
10 apr 2015 19:50
wilco-1977 schreef:en als je de platen eraf hebt kijk ook goed je remleidingen na, bij een boxster wil dit nog wel eens flink roestig zijn
Niet bij de Boxster van mij. Die is nog niet zo oud
26 apr 2015 15:45
Hier heb je een afbeelding van de onderdelen met onderdeel nummers erbij. Ik ga er aankomende week ook een aantal bestellen bij de dealer. Ben benieuwd wat ze kosten.
Groetjes Sjoerd
26 apr 2015 19:40
Waar laat je de APK doen? Sommige keuringsstations nemen niet de moeite om de krikpunten te gebruiken en zetten de steun ergens onder de kunststof beplating om de stuurinrichting en speling te testen met de wielen vd grond. Dat kan schade aan de beplating geven. Ik werd er voor gewaarschuwd.