Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Plastic achterruit 986 vervangen door glazen ruit

01 mei 2015 17:03

Ik ben in het bezit van een boxter 986. deze is voorzien van een plastic achterruit, waardoor m.n. in de winter er vaak zichtproblemen zijn. Is het mogelijk om deze plastic ruit te vervangen door een glazen ruit (zoals bij de 987)? Uiteraard met achterrruitverwarming. Ik ga er van uit dat de aansluiting die er al zit voor een hardtop daarvoor gebruikt kan worden.
Ik weet het niet zeker, want de vouw bij het openen van de kap loopt precies midden door de ruit...

Hoor graag de reacties.
Groet,
Bert

Re: Plastic achterruit 986 vervangen door glazen ruit

01 mei 2015 17:14

Het is alleen mogelijk als de complete kap vervangen wordt. Het ruitje wordt dan wel een stuk kleiner.
De aansluiting achter voor de verwarming kan worden gebruikt, mits het relais en de schakelaar er zitten.

Softtop met glazen ruitje:
Afbeelding

Softtop met plastic ruitje:
Afbeelding

01 mei 2015 17:34

Rovako

01 mei 2015 17:38

Is het dak-klap-mechanisme van een 986 dan zoveel anders dan een 987? Ik vind zo'n heel klein ruitje eigenlijk niet zo fraai (..).

01 mei 2015 20:15

Origineel is inderdaad wat groter maar niet te plaatsen achteraf op een MK1 model 986. Enige mogelijkheid is dus een aftermarket kap+ruit welke iets kleiner is.

64579

01 mei 2015 20:31

Dat kleine ruitje is geen gezicht. Tenzij je altijd open rijd, gewoon voor origineel gaan. Af en toe polijsten. En eventueel subtiele parkeersensoren plaatsen.

01 mei 2015 21:19

Als het er zo als op die foto uit gaat zien is het inderdaad een No-Go.
Het is overigens niet zo, dat de ruit inmiddels dof is, maar in de winter blijft ie meestal de hele rit beslagen of zelfs bevroren.

01 mei 2015 22:07

Tis nou eenmaal een cabrio. Je hebt toch 2 spiegels om te zien wat er achter je gebeurt. En voor de rest gewoon goed stoken in de winter.

01 mei 2015 23:44

Tja, smaken verschillen dus, (maar goed ook ) kleine raampje vin ik veul mooier :D
Origineel met groot raam alsof dit uit een voortent komt... Nah.. was blij dat er een dak was met klein raampie

02 mei 2015 7:38

het glazen ruitje van de retrofit softtop kan toch een pak beter/groter dan wat andre944 op foto toont.
ik heb op mijn 986 boxster eentje van BAS (UK) en dat ziet er zo uit.
voordeel is ook dat de gebogen ruit de boog van de daklijn volgt terwijl het plastic ruitje neigt om hol op te spannen.

Afbeelding

02 mei 2015 9:34

Of een hardtop voor in de winter.

02 mei 2015 14:11

@ dpRide: dat ziet er inderdaad veeeel beter uit.
@ Patrick: aanschaf van een hardtop ligt inderdaad voor de hand, maar daar heb ik geen ruimte voor (in de zomer dus.... :D )
Plaats een reactie