Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
09 mei 2015 9:04
All,
Heeft iemand een mooi oplossing voor het monteren van schuim brandblusser in een 964?
Bv middels een beugel aan de bijrijdersstoel.
Dank
09 mei 2015 9:16
Of voor bij de bestuurdersstoel. Die pasagiersstoel wordt in de regel meer verzet dan de bestuurdersstoel.
09 mei 2015 9:31
Zo, da's een heftig ding.
Steek wel erg ver vooruit, maar zeker een optie.
09 mei 2015 11:37
Ik dacht dat je na dit gebeuren:
viewtopic.php?f=14&t=42276&p=1106497#p1106497Wel begreep dat je niet steeds het direct bovenstaande bericht moet gaan lopen quoten...
09 mei 2015 12:00
Inderdaad niet handig van mij.
Ik ken je verder niet Elferhenkie en begrijp daarom niet dat je zoveel moeite neemt om dit duidelijk te maken middels een vervelende verwijzing.
Ik zou willen adviseren om fijn van je weekend te gaan genieten en een lekker eindje in je P te gaan rijden.
09 mei 2015 12:10
Haha +1
Maar ik heb inmiddels ook een klein jaartje al een blusser liggen... in de garage welliswaar.
Hele wereldwijdeweb afgestruind naar een deugdelijke doch betaalbare oplossing en wat steeds naar voren komt is toch de houder aan de pass.stoel. Alleen die prijzen he....
09 mei 2015 12:18
Ben inmiddels aan her bekijken of ik zelf een beugel kan fabriceren. Inderdaad onder de stoel biedt de beste optie.
Ik vind de Renlist oplossing top, maar inderdaad best prijzig.
Als het lukt om een beugel te fabriceren laat ik wel weten, maak er wel paar extra.
09 mei 2015 12:20
Dan hoor ik je graag
Op zich is het ook redelijk simpel te fabriceren. Als je de spulletjes en gereedschappen maar hebt.
09 mei 2015 19:59
Yep, lijkt mij ook.
Heb ff gekeken en moet lukken.
Slimme oplossing in de gordelsluiters. Je moet er maar opkomen.
Dank voor de tips!
09 mei 2015 21:07
Lijkt mij niet handig zo'n brandblusser tussen de achterzitjes omdat je daar juist vaak spulletjes neer wilt zetten als je iets verder van huis weg wilt
Zoals tassen e.d.
Bij de passagierszijde lijkt mij persoonlijk de beste oplossing?
Maar ik blijf dit topic wel volgen voor een definitief idee want zit er zelf ook weleens aan te denken , vooral als je langs een zwartgeblakerd stuk asfalt rijdt ....
09 mei 2015 21:26
Kreeg ook de tip om de strutbar te gebruiken.
Kun je er niet direct bij, maar toch...
09 mei 2015 21:33
Naja de motor bij een 911 ligt achterin dus dan is de strutbar voorin niet zo'n slecht idee aangezien je toch eerder brand verwacht in de motorruimte
Maar toch : binnen handbereik lijkt mij persoonlijk fijner
09 mei 2015 22:41
Yep, ik heb een 964 uit '89. Ik ga morgen kijken of ik aan de bijrijderskant onder het dashboard ruimte heb.
09 mei 2015 23:02
Iets fabriceren aan de bijrijderstoel geen optie?
Onder dashboard gaat je bijrijder niet prettig vinden ivm tegenaanstoten knie/been denk ik?
09 mei 2015 23:12
Dan kan je er ook niet echt handig bij als je alleen in de auto zit...
09 mei 2015 23:16
Daarom zei ik al eerder dat de beste bevestiging ,om er snel bij te kunnen, aan de bestuurderskant is. Mocht er iemand naast je zitten dan zal deze eerst moeten uitstappen alvorens je de blusser kunt pakken. Totaal niet handig natuurlijk.
09 mei 2015 23:17
Precies.... brandblusser, wil je er wat aan hebben, dient onder handbereik te zijn.
10 mei 2015 8:47
Franz schreef:Daarom zei ik al eerder dat de beste bevestiging ,om er snel bij te kunnen, aan de bestuurderskant is. Mocht er iemand naast je zitten dan zal deze eerst moeten uitstappen alvorens je de blusser kunt pakken. Totaal niet handig natuurlijk.
Uitstappen zal mee vallen.... Even de beentjes omhoog en die gaan waarschijnlijk toch al snel genoeg omhoog bij "paniek, paniek Peeuw peeuw"!
Maar achterin is niet handig met spullen, kinderzitje, etc.
Voorin kofferruim.... "Klep open, trekken aan dat ding, brandstoftank..."
Ik opteer voor een beugel aan de pas.stoel. Makkelijk bereikbaar voor evt. beide die voorin zitten. En aan de middentunnel schroeven o.i.d. ben ik ook niet aan toe
10 mei 2015 10:08
Oefen maar eens voor de aardigheid of je de brandblusser snel los kunt krijgen als deze bevestigd zit aan de passagiersstoel met passagier. Zal je nog vies tegenvallen.
10 mei 2015 10:32
waarom wil je uberhaupt een brandblusser hebben? als het gaat fikken zal hoogstwaarschijnlijk in de motorruimte zijn. denk je dat je uit gaat stappen, motorklep ontgrendelt en gaat blussen? Been there en het enige dat ik deed was mijn waardevolle spullen bij elkaar grissen en rennen.
10 mei 2015 11:23
Ik heb een brandblusser om kleine brandjes in de auto te kunnen blussen.
Op internet een filmpje gezien van VW Golf met klein dashboard-brandje, gast had niets voorhanden, uiteindelijk hele auto uitgebrand.
BTW: met Brey-Krause heb ik een montage aan de passagiersstoel, bevalt prima, beperkt wel schuifmogelijkheid stoel.
10 mei 2015 12:31
horn schreef:waarom wil je uberhaupt een brandblusser hebben? als het gaat fikken zal hoogstwaarschijnlijk in de motorruimte zijn. denk je dat je uit gaat stappen, motorklep ontgrendelt en gaat blussen? Been there en het enige dat ik deed was mijn waardevolle spullen bij elkaar grissen en rennen.
+1.
Mijn ervaring is dat mensen een 1kg blusser bij zich hebben voor hun gevoel
De mensen met een 2kg blusser kunnen er ook daadwerkelijk iets mee, en ook dat moet je niet overschatten.
Je zult je erover verbazen hoe snel een 2kg leeg is, zelfs met het juiste gebruik..
My 2 cents
10 mei 2015 13:15
Rennline maakt een aantal prachtige spullen, hun brandblusbeugel is hierop nmm de uitzondering....wat een bulky constructie zeg!!
Op de 964 RS M003 zit de brandblusser met een simpele beugel aan een paar 'rivnuts' in de bodem vastgeschroefd, idem in de GT3 RS. Ik heb zelf gekozen voor een paar rivnuts in de bestuurdersdorpel, blusser heb ik in de zwarte krimplak gezet. Strak gezicht, binnen handbereik en zo licht mogelijk....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.