Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
19 mei 2015 20:52
Forummers, ik wil eens jullie mening peilen:
In mijn 3.2 zit het originele 4 spaaks lederen stuur (38 cm diameter). Vorig jaar heb ik de standaard naaf vervangen door een originele verlengde naaf, dat bevalt heel goed. Het stuur zelf heeft na 26 jaar en 240.000 km wel wat gebruikssporen en krasjes, maar leer en stikwerk zijn absoluut gaaf.
Nu heb ik ook nog een 4 spaaks stuur van 38 cm liggen van een 944 Turbo. Deze is in mooiere staat dan mijn eigen stuur. Qua vorm, afmetingen en uiterlijk is hij geheel identiek aan mijn originele stuur, de verlengde naaf en de drukknop van de claxon kan ik eenvoudig overzetten (claxon drukknop van de 944 is ietsje smaller dan van de 3.2 en 964).
Het enige zichtbare verschil zit onder de claxon knop: het 944 stuur heeft een 944 partnummer en mijn originele stuur natuurlijk een 911 partnummer. Porsche heeft ze verschillende partummers moeten geven omdat er een ander type naaf op zit, maar het stuurwiel zelf is verder identiek.
Ik zit een beetje te dubben of ik de stuurtjes moet wisselen of toch beter van niet. Eén van de twee doe ik in de verkoop, met naar keuze een 944/964 naaf of een orginele standaard 3.2 naaf waardoor hij geschikt is voor een SC / 3.2.
Wat vinden jullie:
Bij zo'n klassieker juist helemaal origineel houden of lekker de stuurtjes omruilen ... ?
19 mei 2015 21:11
Ik ben van het origineel houden....en na 27 jaar nog als nieuw.
19 mei 2015 22:16
Ik zou het origineel houden en opknappen met Colour Lock.
19 mei 2015 22:57
Je originele 3.2 stuur in ieder geval niet verkopen.
Er komt een moment dat je dat weer terug wil hebben...
20 mei 2015 6:24
Geen idee wat een origineel 3.2 stuur doet, maar als het effe kan dat 944 stuur erin zetten en het 3.2 stuur op zolder leggen.
20 mei 2015 9:06
Ik denk niet dat een ander onderdeelnummer voor een verder gelijke stuur niets of weinig aan de waarde van je wagen zullen doen. Welke dealer/specialist ga de claxon pad eraf halen om te kijken of je een 911 onderdeelnummer hebt?
Op mijn 964 heb ik ook een 944 stuur van 36cm + verlengde naaf. Ik maak me daar geen moment zorgen over.
20 mei 2015 10:56
Het stuur lijkt me in dit geval niet het belangrijkste originele onderdeel.
Heb bij de mijne nog nooit naar het nummer onder het afdekplaatje gekeken in elk geval....
Ik zou het mooiste stuur erin zetten.
Maar het slechtere 'restaureren' is ook een optie.
20 mei 2015 21:50
Lastige keus, ik zou in dit geval voor het 944 stuur gaan.
21 mei 2015 10:18
Ik denk zelf dat er niemand over het stuurtje van een 944 gaat vallen
maar zou wel het origineel bewaren en eventueel laten restaureren
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.