Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
16 jun 2015 15:58
Is het veel werk om een benzinetank te demonteren en/of te monteren?
Er van uitgaande dat deze van kunststof is, is de volgende vraag hoe makkelijk/moeilijk het is om de vulopening te verplaatsen gezien je niet kan lassen...
Ben benieuwd
16 jun 2015 16:15
Het is redelijk wat werk, om deze uit te bouwen.
Rob964C4 bespreekt dat volgens mij in een draadje over hoe hij z'n airco gerepareerd heeft.
Kunststof is ook te lassen, maar je zou natuurlijk ook een andere tank kunnen plaatsen - evt. custom made -
16 jun 2015 16:42
heb het afgelopen winter ook gedaan, ivm verwijderen laatste delen van de airco de gehele kachelunit er uit gehaald.
Het vervelendste was het losmaken van de benzine leidingen van de pomp, kom je zonder brug slecht bij en valt toch tegen wat er dan nog uitstroomt aan benzine.
Verder vond ik het wel mee vallen, staat zat info over op het net
16 jun 2015 16:56
Dank...zou het een leuk klusje vinden als het haalbaar is om er een centrale vulopening in de kofferklep van te maken. Ik weet niet hoe makkelijk mof moeilijk het is de bestaande toevoer af te doppen en een centrale vulbuis aan de kunststof tank gemaakt te krijgen. Als dat allemaal te doen is ben je voor ongeveer € 1000 klaar inclusief kofferdeksel.
16 jun 2015 17:34
Hier een DIY:
http://p-car.com/diy/ac/is voor de airco, maar de tank komt ook aan bod
17 jun 2015 10:24
Waarom zou je een centrale vulopening in de kofferklep willen hebben?
17 jun 2015 10:36
Das cool
17 jun 2015 11:58
omdat het kan en gelukkig niet iedereen voor origineel gaat
17 jun 2015 12:33
Daar heb je het al, ik ben gewoon niet cool genoeg
17 jun 2015 12:36
Kunststof is ook te lassen......
Is bij buis zelfs vrij eenvoudig mbv "spiegellassen"
Verhit een gladde metalen plaat, plaats deze tussen de beide delen van de buis totdat de randen
van de buis omkrullen (smelten), haal de plaat ertussen uit en druk de delen van de buis stevig
tegen elkaar.
Makkelijk en betrouwbaar, we doen hier leidingwerk tot 6 bar op deze manier.
(Chemische Industrie voornamelijk solvents en logen)
17 jun 2015 19:29
D'as leuk voor stationair spul, maar zou de tank toch ff laten lassen (met stikstof als beschermgas) door een schadebedrijf. Die hebben meestal wel zo'n apparaat staan om bumpers te lassen.
Wel even controleren van welk materiaal de tank is, zodat het juiste toevoegdraad, gebruikt wordt.
17 jun 2015 20:20
Ik zie er van af? Heel interessant berichtje gekregen van forumlid die het meerdere malen met een standaard tank heeft geprobeerd met slecht en daardoor gevaarlijk resultaat....
Dat willen ee dus niet.
17 jun 2015 22:23
Ik vond het eigenlijk ook al geen goed idee van je, maar had nog geen tijd gehad je dit persoonlijk mede te delen
Waarom kijk je niet of je ergens een racetank op de kop kan tikken en die laten verbouwen
Nieuw (met FIA Keur) zijn die niet te betalen, ik meen iets van € 3.000,--, maar eentje over de datum zal qua kosten toch wel meevallen
17 jun 2015 22:43
Ik vond het in theorie een geweldig idee Willem....praktijk is toch wat anders
Gebruikte race tank zal niet meevallen.
Lange termijn projectje
17 jun 2015 22:56
Uit zowel zakelijk als prive interesse ben ik trouwens wel benieuwd waarom het die medeforummer niet gelukt is met een standaard tank.
Ik heb inmiddels al heel wat kunststof reparatiedemo's gegeven met zowel lijm- als las-systeem en moet zeggen dat vooral het kunststof lassen toch behoorlijk stevig resultaat oplevert.
Bedenk mij nu wel dat je de tank natuurlijk alleen van buitenaf kan dichtlassen en niet van binnenuit zoals ik wel met bumpers doe, dus de scheur zowel aan de binnenzijde als buitenzijde lassen
Ter demonstratie van de stevigheid van de las sla ik dan altijd met een grote hamer (leuk werk heb ik toch
) op de bumper die ik gelast heb, maar op de las breekt ie niet
18 jun 2015 9:00
Van wat voor materiaal zou de tank gemaakt zijn? PE? Zou je prima mee uit de voeten moeten kunnen...
18 jun 2015 11:33
HDPE heb ik begrepen. Het gaat er om dat het van de bovenkant prima te doen is maar dat er dusdanig veel verontreiniging van de benzine aan de binnenkant van de tank is ingetrokken dat het aan de binnenzijde niet werkt met lassen. Het lassen "pakt" niet aan de binnenkant zeg maar...
18 jun 2015 11:44
Waarom niet het bestaande ingang gebruiken?
Ik heb geen photoshop skills, maar zoiets.
Volgens mij kan de expansietank verplaatst worden of vervangen met een kleiner versie?
18 jun 2015 12:27
Even los van de vraag of het wel of niet kan,is mijn vraag iets meer praktisch
Kun je eigenlijk wel normaal tanken zonder dat de vulslang tegen je auto aanschuurt?
En als je wat benzine morst bij het eruithalen heb je toch gelijk druppels op je kofferklep?
18 jun 2015 13:09
Was dat ? Een schoorsteen??
Moet gelijk aan sinterklaas denken en zijn stoomboot,en tis nog maar half juni
18 jun 2015 13:13
Vind het wel cool, maar wel tankklepje dicht lassen dan he, anders ziet het er niet uit.
18 jun 2015 14:18
Hij vindt het wel weer cool
Zal wel mooi zijn een 993 met een schoorsteen op de koffer
18 jun 2015 14:30
nou, mn 993 zou ik er niet aan wagen, das zonde.
Een 964tje daarentegen, waarom niet?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.