Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

inbouw carkit en versterker Becker radio

22 jun 2015 17:12

Beste Allemaal, dit forum werkt top. Mijn vorige vragen zijn goed beantwoord dus daar ben ik weer. Ik heb een 986 3,2S uit 2001 met een Becker Traffic Pro radio en een extra versterker voorin. Nu wil ik een carkit inbouwen (Bury CC9060 smart = soort Parrot BT carkit) en loop ik tegen een aantal zaken aan. Ten eerste was de draadboom wat rommelig a.g.v. eerdere inbouw carkit door een vorige eigenaar. Deze hebben we zo goed al gefixt met keurig solderen etc. Bijna alles klopt maar een paar vraagtekens blijven. Ik heb bijvoorbeeld een witte draad "over" die niet rijmt met een stekker. Iemand een schema? Ik heb inmiddels een PDF besteld van een werkplaatshandboek dus wie weet geeft dat inzichten.

Daarnaast heb ik een versterker voorin liggen. Super maar de carkit raakt daar een beetje van in de war. Carkit start op, bij inbellen gaat de radio op stil (mute) en verschijnt phone in de display. Ook de BT werkt dus prima...........alleen heb ik geen geluid over de boxen. Dat is deels te verklaren want mijn radio heeft geen aangesloten "B" stekker (uitgang boxen etc.). Deze zit wel in de versteker maar die zit voorin mijn auto. Er gaat dus een "geluidssignaal" van de radio naar de versterker die het versterkt naar de boxen stuurt. Dus ik kan de standaard fabriek carkit installatie niet goed uitvoeren. Eigenlijk moet ik de B stekker uit de radio in de carkit pluggen en de B stekker van de carkit module in de radio. dit heb ik ook zo met de A stekker gedaan en dat werkt perfect. Vraag : Hoe krijg ik met een losse versterker het carkit geluid over de boxen? Ik heb het schema van de radio. Als dat helpt plaats ik een foto. Moet ik alleen ff weten welke aansluiting (kleur draad) van de auto draadboom aangesloten moet worden op welke ingang van de carkit. Klinkt simpel maar dat is het voor mij niet.
Bedankt!
Plaats een reactie