Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Pook 964 automaat niet los te krijgen

28 jun 2015 12:19

Beste Porsche vrienden, ik ben vandaag het middenconsole van mijn 964 aan het losmaken wat zeer voorspoedig gaat tot aan het punt dat ik mijn pook (automatische versnellingsbak) niet los krijg.
heb al in de Porsche workshop manual gekeken maar daar lijkt het dat je het dikkere pook gedeelte wat je vast houd tijdens schakelen omhoog dient te trekken.

Ik krijg dit niet voor elkaar omdat het leren pook gedeelte ten opzichte van het staal niet omhoog wil

Dus hoop dat iemand een idee of tips heeft hoe dit werkt?

bij voorbaat hartelijk dank

Re: Pook 964 automaat niet los te krijgen

28 jun 2015 12:40

Hoe het met de automaat zit weet ik niet, maar ik heb een paar jaar geleden de manuele pook losgehaald om op te knappen.

Er moest toen behoorlijk wat geweld (hamer en drevel) aan te pas komen om de pook los te krijgen.

Succes

28 jun 2015 13:02

centrale knop losdraaien. Zit een schroefdraad onder en die - indrukbare - knop houdt alles op zijn plaats.
vervolgens, als je de knop los hebt, met 2 handen knop recht naar boven los trekken. Kan aardig vastzitten, dus trekken met beleid. NIET DRAAIEN!! gewoon omhoog trekken. En oppassen dat je je zelf niet met knop en al ongelofelijk hard voor je eigen kop stompt... :cheesy:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

28 jun 2015 18:52

hartelijk dank voor dit antwoord compleet met foto`s super nice :)

Ga er zo meteen mee aan de slag en laat je het goede nieuws meteen even weten..

28 jun 2015 22:09

En? Gelukt?

Afbeelding

28 jun 2015 23:04

Ruzie thuis gehad Marco of ook je pook proberen los te krijgen? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

29 jun 2015 10:14

Het is allemaal gelukt dankzij Horn zijn duidelijke uitleg en foto`s :D . ook dank aan de andere voor hun reacties..
De pook zat inderdaad goed vast zeg, maar uiteindelijk schoot hij los zonder schade aan de omgeving.

Uiteindelijk heb ik het gehele middenconsole losgehaald en mijn nieuwe schakelpook afdekkapje geplaatst en de het geheel weer teruggeplaatst.

dus me happy :D :D :D

nogmaals dank voor de reacties, fijne dag allemaal

29 jun 2015 10:18

2seats schreef:Het is allemaal gelukt dankzij Horn zijn duidelijke uitleg en foto`s :D

Te veel eer. Meende me te herinneren dat ik dat zelf ooit gedaan had. Wist niet meer hoe. Kort gegoogled en op rennlist topicje met foto's gevonden :idea:

29 jun 2015 14:36

Ik meende me laatst te herinneren dat ik vroeger Napoleon geweest ben maar mijn Psych denkt daar anders over. :wink:
Plaats een reactie