Beste Allemaal, de boxster 3,2 S rijdt inmiddels prima. Revisie stuurhuis (lek), andere draagarmen voor, nieuwe airco condensors, deukjes eruit , olie+beurt, elektra op orde gemaakt etc. zijn gedaan. De koppeling en waterpomp waren al vervangen bij 95K en ik heb er nu 109K op staan. Nu heb ik nog wat klussen staan maar dat kan wachten tot aan de winter. Wel acuut erg jammer is een alarmstoring............ Het bekende en beruchte korte hoorn signaal bij inschakelen (indicatie voor alarmstoring) en nu met regelmaat binnen een paar minuten daarna alarm. Ik heb alle rubrieken op het forum gelezen en heb kastje en deuren gecontroleerd : klep voor en achter, het beruchte kastje (armsteun), aardedraad radioslede, deuren openen/sluiten en het dak nog een keer open en dicht (kap over cabriodak aangedrukt). Helpt allemaal niets. De sleutel (slot!) en AB lijken normaal te functioneren. Met dak open of 2 x kort achter elkaar inschakelen (infrarood is dan uit) gaat het ook mis. Ik heb een OBD(2) reader besteld. Hoop dat ik daar wat standaard en P codes mee kan uitlezen i.c.m. software of een app. Een nieuwe alarmunit zie ik niet meteen zitten. Aantal vragen :
1) kan het alarm uitgeschakeld worden anders dan de hoorn loskoppelen? Dat laatste lijkt wel effectief maar is net te amateuristisch
.
2) Krijg ik met de OBD reader en het 2000 pagina tellende werkplaatshandboek (met storingscodes, al in bezit) inzichten in waar de storing ontstaat?
3) En is het een optie nadat ik de radio gecheckt heb om om de beurt de contacten van het armsteunkastje/achter en voor-klep, deuren en deksel cabriokap eens door te lussen? Dan kom ik er achter waar het loos is.
4) Waar deze van de deuren/cabriokap en klep zitten moet ik dan nog ff uitzoeken
.
5) Heeft met de sleutel in stand 1 een keer de accu af en aan koppelen zin?
En ja, ik kan naar de P dealer betalen en weer naar huis maar erg leuk is dat niet. Voor mij is de P ook een uitdaging en niet alleen een auto om in te rijden. Ik word steeds handiger en daar heb ik lol in. Wie de tips heeft hoor ik graag. Bedankt maar weer!