Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
12 jul 2015 20:47
Mijn good old 964 cabrio is origineel zonder airco afgeleverd. No problem en juist een pre, was tot nu toe mijn idee. Echter, auto gaat in de toekomst vaker en langer ingezet worden. Afgelopen weekend samen met TOTMBO een lange trip gemaakt en bij 30gr plus en hoge snelheid op de autobahn, is het soms handiger om met het dak dicht te rijden. Een beetje koele lucht zou dan zeer welkom zijn, want wat er uit de roosters komt helpt niet echt.
Dus, heeft iemand ervaring met het achteraf inbouwen van een (electrische) airco in zijn P? Enig idee van kosten, duurzaamheid? Of helemaal origineel laten inbouwen, is dat te doen?
Ben zeer benieuwd naar de ervaringen, aanbevelingen, afradingen etc
12 jul 2015 21:43
Om echt te kunnen koelen heb je wel wat vermogen nodig, dat red je elektrisch niet, zal je alleen lukken met het inbouwen van een complete set incl compressor aangedreven door je motor.
Cabrio lijkt leuk, maar ik weet uit ervaring ook dat t vooral lekker is in voorjaar, najaar en als de zon onder is.
Vorige week met 37 graden uit Frankfurt komen rijden, enige optie voor mij is dan ramen open en alleen het achterdeel van de kap (achterruit) los ritsen, dan waait t lekker door
Of je dak helemaal open doen en stoer blijven kijken en net doen alsof je het leuk vind (not...)
12 jul 2015 21:52
...., dan kun je beter de P verkopen.
Ik gok op 8k
12 jul 2015 21:54
Iemand zoeken, die het originele spul uit wil bouwen ...
13 jul 2015 10:41
Ik verlang ook wel eens naar een airco in mijn cabrio maar laten inbouwen kost een vermogen dan maar dak richt en ramen open zetten en de tip van Lindemans om het raamje er uit te ritsen helpt ook weer een beetje.
dat is toch het Porsche rijden beetje spartaans afzien.
13 jul 2015 11:29
Ff uit de losse pols de benodigde onderdelen:
Blower+radiator (moet linksvoor ingebouwd worden);
Condensor, pomp, leidingen installeren;
CCU vervangen voor type die airco kan aansturen;
Bedrading (mogelijk ligt deze er al 'loos' in, dat scheelt een paar duizend);
Of het ventilatie huis overeenkomt met een niet aico uitvoering is mij niet bekend, zou je via de PET kunnen nagaan.
Ik schat zeker 40 uur arbeid, maar zou uitgaan van 80.
13 jul 2015 11:49
Als je alle onderdelen nieuw moet kopen, zit je zo aan de € 5000,-
.. dan inderdaad het werk nog ...Kom je inderdaad, zoals Kappi schrijft, zomaar aan de € 8000,-
Maar - met je 964 op een andere 964 inruilen, ben je dat bedrag MI ook kwijt
13 jul 2015 19:43
Petje op met ijsblokjes, of niet in de zon rijden.
toch altijd leuk zo'n cabrio, gelukkig is het maar een paar dagen per jaar zo heet
13 jul 2015 19:46
Is dit niks ?
13 jul 2015 20:37
Of het ventilatie huis overeenkomt met een niet aico uitvoering is mij niet bekend, zou je via de PET kunnen nagaan
Is volgens mij hetzelfde, kan in PET geen verschillende nummers vinden.
Heb nog wel een (kaal) kachelhuis voor je liggen afkomstig van een 964 met airco
Maar zie dan in PET nog 4 blz met onderdelen die je nodig hebt
15 jul 2015 0:43
Dank voor alle reacties.
ga toch maar even achter mijn oren krabben....denk dat dit een moeilijk en ondankbaar project gaat worden....dus nog even nadenken hoe hier mee om te gaan
15 jul 2015 9:50
Voor motorrijders zijn er mobiele airco systemen; moet je wel met 'n motorpak in je 964
15 jul 2015 9:57
Zou een gebruikt setje kopen en laten inbouwen.
Er zijn veel mensen geweest die hun airco hebben laten uitbouwen tbv het lichter maken van hun auto en/of er mee willen racen.
Misschien heeft Olav (Speedservice Born) er nog liggen en/of andere specialisten?
15 jul 2015 11:17
Tja, en dan heb je de halve auto verbouwd. Daarna heb je nog maar en 'zo zo' werkende airco.
Stel je er niet te veel van voor. Rijd eerst maar eens op een echt hete dag met een collega 964 eigenaar mee...
15 jul 2015 12:26
Airco werkt vrij aardig, niet zo goed als een moderne, maar met de targa vanuit zuid Frankrijk met 30 graden koelt ie vrij goed. Tenminste als je met koele auto ben weggereden, als het ding tijd in de felle zon heeft gestaan en dus bloedheet is van binnen. Dan is capaciteit inderdaad zo zo, om hem weer koel te krijgen. Als ik geen airco zou hebben, zou ik hem er niet in bouwen, het is precies wat je zegt, je gebruikt hem op langere stukken snelweg, rest nooit. Ik kom niet verder dan 3 a 4 keer per jaar een aantal uren. Druk die 8k daar maar eens in uit
17 jul 2015 21:19
Als jij de ombouw kosten betaald , kan bij mij het hele swikkie eruit !
17 jul 2015 21:35
allerallermooiste is gelijk als je toch aan de slag gaat een 993 airco geheel erin te bouwen
maar de mijne doet het erg goed hoor (andere helft (voor haar ingebouwd) zegt vaker mag die wat zachter
tis nou wel koud genoeg hoor hierzo
) ,
je moet enkel wel wat vaker af vullen als modernere auto,s
.
17 jul 2015 23:44
Heb vorig jaar mijn airco om laten bouwen van R12 naar R134a. Toegegeven, het blaast niet zo koud als een moderne auto, maar met alle ramen gesloten is de auto na 15 min. lekker fris van binnen, ook als het erg heet is buiten. Vooral fijn op lange ritten als je die wilt maken.
18 jul 2015 10:15
lindemans schreef:Cabrio lijkt leuk, maar ik weet uit ervaring ook dat t vooral lekker is in voorjaar, najaar en als de zon onder is.
Vorige week met 37 graden uit Frankfurt komen rijden, enige optie voor mij is dan ramen open en alleen het achterdeel van de kap (achterruit) los ritsen, dan waait t lekker door
Of je dak helemaal open doen en stoer blijven kijken en net doen alsof je het leuk vind (not...)
Onzin
Ik rij altijd met de kap open (ook bij 37 graden). Als je blijft rijden is het lekker met de wind om je heen. Zonodig doe ik de ramen open; dan waait het nog meer door. Bij stilstand en de kap open doe ik heel soms de airco aan (koelt onze planeet ook weer een beetje af
)
Oh ja: ik kan goed tegen warmte (
hardlopen bij hoger temperaturen (+30) vind ik geweldig, maar elke gek zijn ....)
18 jul 2015 11:12
brulaap +1. Open als het kan, dicht als het moet. Rijden bij 32 graden met dak open is prima. In de file staan is wat minder. Rondje golfen in Zuid-Frankrijk, Spanje of Portugal; afslaan om half 12 als het lokale volk gaat lunchen of tukken. Heerlijk, 35 graden, tas op je rug en lekker zweten op een lege baan...
18 jul 2015 16:17
Precies, gewoon open rijden. In geval van nood:
18 jul 2015 16:27
Open als het maar even kan - maar in de Camargue heb ik toch echt het dak dicht gedaan ...
om niet uit de Porsche te fikken
20 jul 2015 22:18
Krijg toch wat aanbiedingen. Ga na mijn vakantie eens grondig onderzoeken wat eea inhoudt en wat ikzelf kan/wat mijn specialist moet doen.
22 jul 2015 20:24
Ben erg benieuwd naar je bevindingen.
Heb tot nu toe ook altijd gedacht: niet zeuren en rijden. Dan maar een petje op...
Maar, boven de 30 graden en in de file is het toch echt niet meer heel leuk.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.