Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

De laatste Porsche 964 C4, heeft die een andere motor?

08 jun 2005 14:02

tja vroeg het me een beetje af heb een porsche 964 van 1990

en eene van 1993.. maar volgens mij is dat een andere type motor hij is namelijk wat sneller of het ligt aan mij kan ook ...

jullie zouden beslist meer weten.. hoop ik gr m

Re: UHM DE LAATSTE PORSCHE 964 C4 HEEFT DIE EEN ANDERE MOTOR

08 jun 2005 14:55

don_carrera schreef:volgens mij is dat een andere type motor hij is namelijk wat sneller of het ligt aan mij kan ook ...

Denk het laatste ;), want (ook) volgens "de bijbel" hebben alle 964's het zelfde type motorblok met evenveel vermogen (m.u.v. de RS).

Re: UHM DE LAATSTE PORSCHE 964 C4 HEEFT DIE EEN ANDERE MOTOR

08 jun 2005 18:18

okey dan.. toch bedankt greetz

09 jun 2005 6:35

Zit enkel een verschil in het inlaatgedeelte tussen de vroege 1990'ers en alles erna ... dat hele plastic en alu verhaal bedoel ik.

Voor de rest zijn ze op enkele kleine details allemaal identiek.
Maar het vermogen is inprincipe idd hetzelfde.


Dirk
:wink:

09 jun 2005 9:06

Ik ken het gevoel. Zie het topic wat ik eerder al 's opstartte:

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?p=85330#85330

Gek he?

Re: UHM DE LAATSTE PORSCHE 964 C4 HEEFT DIE EEN ANDERE MOTOR

09 jun 2005 22:54

don_carrera schreef:... een porsche 964 van 1990 ...en eene van 1993.. maar volgens mij is dat een andere type motor hij is namelijk wat sneller of het ligt aan mij kan ook ...


Als de 90'er echt merkzaam langzamer is dan de 93'er kan het weleens de moeite lonen om even te controleren of de dubbele ontsteking nog wel werkt .... wat met maar 6 bougies (eh .... 7 :( ) gaat 'ie toch wel minder hard .....

Is er een groot verschil in Km-stand tussen de 90'er en de 93'er :?: kan zijn dat de 90'er "af" is :roll:

Ook kan het verschillen door wie de auto ingereden is :?

Re: UHM DE LAATSTE PORSCHE 964 C4 HEEFT DIE EEN ANDERE MOTOR

16 jun 2005 0:56

ik ga idd eens kijken of de dubbele ontsteking werkt dat vind ik een hele goeie.. hij is echt traag als een tja uhm voorbeeld dan een bmw 323 onderin ik trappen om hem weg te rijden en hij blijft gewoon op de bumber tot de 110 120 ongeveer.. best verlul als je ook nog eens een sport uitlaat eronder heb.. ik ga morgen meteen kijken.. thanks.. m.v.g marco
Plaats een reactie