Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Bijna onder de 10 Volt

20 aug 2015 20:59

Tja .... Vandaag weer eens een leuk dagje met de Porsche naar mijn werk. Porsche uit de garage, accu op circa 11 Volt, startte maar net. Op weg naar Amersfoort vanaf Arnhem. Bij Maarsbergen tot de ontdekking komen dat de meter niet naar de 12 Volt is gegaan. Shit .... what to do. Auto op kantoor laten staan en daarna niet meer terug kunnen, daar had ik niet zo zin in. Dus maar weer naar huis .... Onderweg liep de meter naar de 10 Volt en toen brandde er kort even een melding (kon het niet precies lezen) en toen liep de meter weer terug naar de 11 Volt. Snel de oplader van de telefoon ontkoppeld en radio uit en naar huis. Maar uiteindelijk niet naar huis maar naar Resto. Daar staat ie nu ... Waarschijnlijk de dynamo kapot en die trok in de garage waarschijnlijk de accu leeg.
Wat gebeurd er uiteindelijk als tijdens het rijden de accu niet oplaadt maar leegloopt? Geen vonk meer?

Re: Bijna onder de 10 Volt

20 aug 2015 21:09

Had ik op de dag van verkoop van mijn auto ook. Accu laadde niet meer bij en de spanning liep langzaam terug. Moest ook nog een keer starten en ging vrij moeizaam. Toevallig ook bij Resto opgelost.

Leek in eerste instantie ook om de dynamo te gaan, maar bleek de spanningsregulaar te zijn. Niet een te kostbaar onderdeel volgens mij.

Echter heb ik geen antwoord op je vraag...
Laatst bijgewerkt door RichardP op 20 aug 2015 21:10, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Bijna onder de 10 Volt

20 aug 2015 21:09

dan is je dynamo kaduuk. of je spanningsregelaar.

Re: Bijna onder de 10 Volt

20 aug 2015 22:06

Jos-P schreef:Tja .... Vandaag weer eens een leuk dagje met de Porsche naar mijn werk. Porsche uit de garage, accu op circa 11 Volt, startte maar net. Op weg naar Amersfoort vanaf Arnhem. Bij Maarsbergen tot de ontdekking komen dat de meter niet naar de 12 Volt is gegaan. Shit .... what to do. Auto op kantoor laten staan en daarna niet meer terug kunnen, daar had ik niet zo zin in. Dus maar weer naar huis .... Onderweg liep de meter naar de 10 Volt en toen brandde er kort even een melding (kon het niet precies lezen) en toen liep de meter weer terug naar de 11 Volt. Snel de oplader van de telefoon ontkoppeld en radio uit en naar huis. Maar uiteindelijk niet naar huis maar naar Resto. Daar staat ie nu ... Waarschijnlijk de dynamo kapot en die trok in de garage waarschijnlijk de accu leeg.
Wat gebeurd er uiteindelijk als tijdens het rijden de accu niet oplaadt maar leegloopt? Geen vonk meer?


Inderdaad. Houd er op een gegeven moment mee op. De energie voor alles elektrisch in de auto komt uit de accu's. Hebben wij een keer gehad met een oud 911je. Andere accu erin en je kunt weer tot deze leeg is.

Re: Bijna onder de 10 Volt

20 aug 2015 22:20

Jos-P schreef:Wat gebeurd er uiteindelijk als tijdens het rijden de accu niet oplaadt maar leegloopt? Geen vonk meer?

Dan krijg je dit :mrgreen: 43903 op weg naar Steenwijk toen :wink:

Re: Bijna onder de 10 Volt

20 aug 2015 22:49

@Hessel alles komt uit de accu. Dus geen vonk, geen stuurbekrachtiging enz

@arenarood balen voor je, ik had al zo'n vermoeden dat ie dan stil zou vallen. Heb je nog lang daar gestaan?

Re: Bijna onder de 10 Volt

21 aug 2015 0:21

Gelukkig is de auto nu in goede handen, dat wordt wel opgelost :thumleft:

Re: Bijna onder de 10 Volt

21 aug 2015 0:22

half uurtje denk ik :? Was 2008, opgehaald door Erwin (van Rebel Engineering) met Olaf. Ze verwachtten me, maar dus net voor de eindstreep (afslag) gestrand. :cry: :lol:

Re: Bijna onder de 10 Volt

21 aug 2015 1:03

Het afgelopen jaar met hetzelfde probleem gestoeid. Regelmatig een leeggetrokken accu. Eerst de auto volledig doorgemeten: geen lek, niets te vinden... Dus nieuwe accu: paar dagen later leeg. Dan de spanningsregelaar vervangen. Dynamo op de testbank en alles leek ok. Paar dagen later weer lege accu. Nog een nieuwe accu, paar dagen later weer lege accu. Uiteindelijk de dynamo toch uit elkaar getrokken door Michel. Volledig gaar. Deed nog z'n werk, maar trok de accu leeg bij stilstand door oa de diodes, niet altijd, maar steeds vaker...

Heeft mij veel meer gekost dan nodig was:
1x doormeten bij de specialist, zijnde niet Resto: €150
Nieuwe accu: dikke € 100
Nog een keer nieuwe accu: garantie. Mazzel dus...
Spanningsregelaar: € 70

Bovenstaande dus weggegooid geld. Samen met de kosten voor de gereviseerde dynamo had ik twee keer de dynamo kunnen doen... :wink: Wedden dat Michel mijn gevalletje genoemd heeft? :mrgreen:

Re: Bijna onder de 10 Volt

21 aug 2015 6:00

arenarood schreef:Dan krijg je dit :mrgreen:

43903


Als ik mij het nog goed herrinner, reed jij zonder snaar - en had je "thuis" de accu opgeladen om naar Steenwijk te kunnen rijden :res:

Re: Bijna onder de 10 Volt

22 aug 2015 21:15

@Master Ken; inderdaad in goed handen, inmiddels is de P alweer terug.
Het was de dynamo (vervangen); meteen het sierstuk van de uitlaat laten vastlassen (scheur in las en rammelde) en het vuil bij de radiateurs laten verhalen. Ik ben weer blij!

@arenarood, half uurtje viel nog mee toch? Gelukkig was je in de buurt.

@MickRS, ik las je verhaal en dacht: dat heb ik eerder gehoord. Inderdaad verteld hij jouw verhaal. Gereviseerde dynamo kost uiteindelijk toch nog aardig wat, maar ja: als het maar goed komt :D

Michel gaf aan dat helaas de koppeling al wat zwaarder voelt.
Die reparatie komt er dus ook aan. Dan meteen de IMS en de AOS laten aanpakken. Dan heb ik ze wel allemaal gehad denk ik en hoop ik. En ben meteen wat euro's lichter :?
Plaats een reactie