Box53 schreef:... Heeft iemand deze drukcontact schakelaar tussen de alarm sensoren al eens vervangen?
die microswitch in de central latch stuurt de werking van de kap aan. ik heb deze nog niet vervangen maar wel al bijgesteld wegens plots zakken van beide ramen wanneer ik over een drempel reed.
verder zegt de aanwezigheid van een alarmtoeter enkel en alleen dat je een heel vroege 2.5 boxster rijdt. latere versies zijn met een sirene uitgerust (naast de autoaccu) die dus afgaat als het batterijtje ervan gaat lekken.
blijven voor mij op afstand nog drie mogelijkheden over :
1 sensoren vervangen samen met de interieurverlichting aan de binnenspiegel. er zijn diverse versies dus zorg dat je het juiste onderdeelnr op de kop tikt bij een van de gekende sloopbedrijven
2 sluiting of kabelbreuk tss sensoren en stuurunit die blijkbaar pas na een tijd opspeelt. draadkleurtjes opzoeken als je toch de interieurverlichting al gedemonteerd hebt en de weerstand meten tot bij de alarmunit.
3 als de twee bovenstaande goedkope opties geen heil brachten, dan rest enkel nog de alarmunit vervangen onder de stoel; eerst mss eens omwisselen met bereidwillige boxstereigenaar om te voorkomen dat je gaat aankopen zonder zekerheid dat dit effectief de oplossing brengt.